Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Impotør erklæring/ handel med vare uden for EU

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Middelfart
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 02:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

I takt med jeg er ved at få styr på en masse nye ting i opstarts fasen af en ny webshop.

Så kom der et spørgsmål frem på min nethinde. Hvordan fungere det i praksis med at importere vare fra eksemltvis usa. Mine vare vil fortrinsvis blive købt i usa da nogen af varene er et amerikansk produkt og varemærke.

Jeg har fået tilbud på at af firmaet en fast indkøbs aftale på 12% af indkøbs prisen.

Så kom til at tænke på, hvad gør man når man lader sig moms registre og hvordan forgår hele setupet omkring import og de kære toldere og skatte folk.

Har ingen interresse i at blive uvenner med den slags folk jo :-)

Mvh.

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 02:17

Du bliver desværre nødt til at være lidt mere konkret, hvis jeg skal hjælpe (ellers må nogle andre, mere erfarne hjælpe dig :)).

Ellers har jeg selv læst meget om nogle af disse emner for nylig, på startvaekst.dk, skat.dk, og virk.dk

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Middelfart
Tilmeldt 24. Nov 12
Skrevet kl. 15:09

Hej..

Vil prøve og se om ikke jeg kan formulere mig lidt anderledes.

I forbindelse med jeg ønsker at starte en webshop. Så skal der jo bruges nogen produkter, disse vil fortrinsvis hvis det kan lade sig gøre blive importeret fra USA. Så har jeg været i forbindelse med firmaet hvis produkter jeg ønsker at sælge.

De tilbød en fast aftale på 12% rabatordning på alle mine køb som forhandler af deres produkt..

Super tænkte jeg jo så!!!

Men kommer jo så i tanke om at der er nogen andre regler for indkøb/import fra lande uden for EU?

Så mine spørgsmål går på.

Hvilke regler er der omkring import moms og hvad er der eller af faldgruber jeg skal være opmærksom på i denne sammenhæng.

Mvh

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 15:11

Så du tjener "kun" 12% på deres produkter?

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Fra Middelfart
Tilmeldt 24. Nov 12
Skrevet kl. 15:16

Tror ikke helt jeg fanger dit spørgsmål.

12% er jo ikke alverden, men der er stadigvæk penge og spare ved at opkøbe det i USA i stedet for EU.

Jaja tænker i nok men er ogsåkun ved at undersøge muligheden for at komme igang.

Så erjo kun ved at undersøge om det er en fordel eller ej i at importer fra USA ellers må jeg gå andre veje.

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 15:17

Hej Kjeld.

Når du importerer varer fra uden for EU, så skal du betale told og importmoms. Toldsatsen afhænger af varetypen (som f.eks. er 12 % for tøj), mens importmomsen dybest set er fiktiv, da du aldrig skal have disse op af lommen, - den bogføres blot, så den figurerer på momsopgørelsen.

Tolden betales af varens pris + fragt, mens importmomsen beregnes af varens pris + fragt + told. Hvis du har regnet dine forventede salgspriser ud fra den rene købspris, så er fortjenesten nok hurtigt væk, hvis du får regnet fragt + told med også?

Jeg er selv rimelig ny i det her og importerer tøj fra Bangkok, - ovennævnte er, hvad jeg har fundet ud af bl.a. ved hjælp fra folk herinde, så ret mig gerne, hvis jeg tager fejl.

Mvh
Chris

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 15:19

Hvis du importerer varer fra lande udenfor EU, skal du importørregistreres og derved betale importmoms (som kan fratrækkes i den anden ende). I forhold til hvorvidt du samtidig skal momsregistreres, når du importørregistreres, er jeg selv lidt i tvivl - hvorfor jeg selv har stillet nogle spørgsmål til dét emne i denne tråd http://www.amino.dk/forums/t/180908.aspx?PageIndex=1

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 15:19
Fra Middelfart
Tilmeldt 24. Nov 12
Skrevet kl. 15:22

Hej Chris.

Jeg har nettop ikke sat mig ned og regnet på det helt i nu, da jeg som sagt er lidt i vilrede med hvad det betyder og hvad ´betydning der får eller omvendt ikke får??

Er den del tingog holde styr på synes jeg.

Spørgsmålet er så om det ville være en fordel at handle med andre butikker i EU. Der nogen steder efter hånden hvor deres salgsmoms ligger væsenligt laver en den vi selv har her lille DK.

Og sælge det vidre til en start med en lille fortjeste??

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 15:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)