Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR eller ikk CVR

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Jeg har brug for noget hjælp her.

Jeg har lavet et importfirma, og har lavet en online shop. Jeg skal sælge alle mine varer via. et dealsite, som dealhunter, downtown osv. Mit problem er: skal jeg oprette cvr nr. nu eller skal jeg vente?

Så vidt jeg ved må man tjene 50.000 om året skattefrit, eller hvordan hænger det sammen? Og hvis jeg registrer cvr nr. nu, hvordan vil det så påvirke min indkomst fra mit normale fast arbejde?

På forhånd mange tak :)

www.easy-extensions.dk  Gratis fragt på ALLE ordre!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du skal importere fra uden for EU giver det sig selv, du skal så ha CVR + moms og importørregistrering.

Man må intet tjene skattefrit, al fortjeneste skattes fra krone ET men man må omsætte for op til 50.000 kr på 12 lbd måneder uden at være tvunget til at være momsregistreret (men kan så heller ikke trække købsmoms fra og jo ikke importere fra uden for EU) Kommer man over 50.000 kr i OMSÆTNING på 12 mdr - koster det rigtigt mange penge, så det må ikke kunne ske

Selve det at du registrerer CVR og moms påvirker ikke din indtægt fra dit arbejde - men hvis du tjener penge, så skal du forskudsregistrere det i rubrik 111 - og så vil dit fradrag blive reduceret og kommer det ned i 0, vil du få B skatte opkrævninger for at betale skatten af din nye virksomheds indtægt - til gengæld har du så den indtægt at bruge - så det skulle jo gerne betyder, at du får mere

Du får lige en standard smøre som kan dække det meste andet - heruder at du skal tænke på a kasse, så de ved du har virksomhed, da det kan få betydning ved arbejdsløshed

Standardsmøre til behagelig nattelæsning:

Du skal momsregistrere dig hvis du forventer/risikerer at omsætte for mere end 50.000 kr på 12 løbende måneder uafhængigt af kalenderåret og altid hvis du skal importere uden fra uden for EU med videresalg for øje - i hvilket fald du også skal importregistreres

Du skal lægge moms på dine ydelser og kan trække moms fra det som er konkret firmarelateret ellers må du godt køre det under dit CPR person og opgive det til skat - hvis du driver det i seriøs virksomheds form i rubrik 111 eller 12 og hvis mere hobbypræget i 20

(Der er lidt regler at sætte sig ind i, så som f.eks. ingen momsfradrag for benzin eller parkering ved hvidpladebiler, begrænset momsfradrag ved repræsentation og hotel, opdeling af moms på aktiver der købes og anvendes både i selskabet og privat) 

Du skal indberette moms hvert kvartal også selv om det er 0

Du skal føre regnskab i henhold til årsregnskabsloven og det skal opbevares sammen med bilag i nummer orden i 5 år. Regnskabet skal ikke indsendes, men bruges til din selvangivelse og kunne fremlægges med bilag, på opfordring af skat/moms.

(Også i regnskabet kan der være udgifter der ikke fuldt tæller som udgift skattemæssigt, så som gaver og repræsentation o.a.)

På basis af regnskabet skal du udfylde dit forskud for at få betalt skat under året (pligt – men du kan rette flere gange under året efterhånden som du har bedre overblik over overskuddet)

Du skal efter årsafslutning og senest ult. juni, på basis af dit regnskab, udfylde udvidet selvangivelse fra punkt 111 og frem og her skatter du af overskud = indtægter minus udgifter - begge dele uden moms

Hvis du føler dig helt blank i det, så bør du enten tage kurser - herunder skats startmøder som de kan orientere dig om for dit område - læse op på det, eller skaffe en bogholder der klarer alt det for dig, f.eks. via ”Amino freelancer”. Det er ikke voldsomt dyrt, og du skal så bare sende alle bilag f.eks. hver måned. Jeg ved det kan lyde skræmmende, men mange klarer det fint selv, og andre har det bedre med at få hjælp fra starten, da det er mere besværligt at rette op på fejl, end at få det korrekt fra start. 

Du bør undersøge om du i din a-kasse skal overflyttes til at stå som selvstændig, og hvordan du er beskyttet ved arbejdsløshed, hvis du stadigt har dit selskab/CVR - evt. tale med A-kasser for selvstændige så som ASE eller DANA eller andre, for at høre om de mere fleksibelt beskytter dig.

Din skat har ikke med din moms at gøre, for det du har i regnskabet, er alle indtægter minus alle udgifter begge dele uden moms som således ikke har betydning for din skat - og momsen du betaler er en du får fra dine kunder og bare opbevarer for skat til de skal ha den

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe Byskou:
Så vidt jeg ved må man tjene 50.000 om året skattefrit, eller hvordan hænger det sammen? Og hvis jeg registrer cvr nr. nu, hvordan vil det så påvirke min indkomst fra mit normale fast arbejde?

først og fremmest er det omsætning og ikke indtjening, der er afgørende for hvornår man skal registreres og nej det er ikke skattefrit.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)