NÅR man importørregistrerer sig så skal man altid være momsregistreret, så systemet kunne klare moms registrering automatisk når man importørregistrerer
Det ville der være en logik i - men statslig edb skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg ved bare at jeg skal eftertjekke alle data altid - det sparer mig penge.....
ja vist Henrik - Det sjove er Mads sendte mig et par PB og der forklarede, at han ved importørregistreringen satte kryds i importmoms og eksportmoms - og så gik han videre men skulle nu angive grund til at han ikke afkrydsede alm. moms og han valgte at skrive at det var fordi han ikke kom til at omsætte over 50.000 på 12 mdr - og så gik den fint videre i systemet
MON man således kan lade være med alm moms - men ved importør registrering bare krydse for import og eksport moms ??
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
NÅR man importørregistrerer sig så skal man altid være momsregistreret, så systemet kunne klare moms registrering automatisk når man importørregistrerer
Det ville der være en logik i - men statslig edb skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg ved bare at jeg skal eftertjekke alle data altid - det sparer mig penge.....
Som Henrik skriver, så er man selv ansvarlig for, at man lever op til lovgivningen, også selvom et offentligt IT-system ikke opfører sig, som man havde forventet eller ønsket.
Som Henrik skriver, så er man selv ansvarlig for, at man lever op til lovgivningen, også selvom et offentligt IT-system ikke opfører sig, som man havde forventet eller ønsket.
Så må jeg sgu nok hellere lige læse reglerne omkring importørregistrering en gang til. Og én gang til bagefter ;)