Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg mangler hjælp igen.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 7. Sep 05
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg er totalt forvirret. Jeg har virkelig lært meget her inde. Det er det bedste forum jeg nogensinde har været medlem af...

Men, trods mine mange timers læsning er forvirringen total.

Jeg ved simpelthen ikke hvad der bedst kan betale sig for mig. At blive momsregistreret eller lade være.

Er der ikke en der kan/vil hjælpe mig på vej. Jeg ved hvad jeg vil købe og har en forventet minimumsindtjening. men med alle mine beregninger og regler jeg ikke kender til bunds, kan jeg ikke se hvad der bedst kan betale sig for mig.

Er der en som kan regne det ud for mig?  :)

Måske med et lille program eller regneark hvor jeg kan taste tallene ind og se det forventede resultat.

Eller en som vli modtage mine tal og min idé om hvad jeg vil, for så at fortælle mig hvad der er bedst for mig, og ikke mindst hvad jeg må.

Jimmy...

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 00:27
Øh, er det ikke rimelig simpelt,
- hvis du omsætter for over 50K er der ingen anden udvej end at momsregistreres

- hvis du køber mere end du sælger giver det god mening at momsregistreres, da du så i hvert fald sparer momsen af tabet.

Tilbage er situationen hvor du omsætter for mindre end 50 K og sælger for mere end du køber. Har du primært private kunder bør du ikke momsregistreres, da prisen for dem så bliver 25 % højere, altså hvis du sælger for 1000 kr. til dem er det federe med 1000 kr og ingen moms, end 1000 kr indeholdende 200 kr moms.

Hvis du sælger til virksomheder bør du momsregistreres for at få fradrag for momsen.

Tilmeldt 7. Sep 05
Skrevet kl. 00:41
Tak. Jeg forventer en omsætning for under 50.000 kr. og sælger både til private og momsregistrerede uknder. (udlejer karaokeanlæg + trailer).

Kan jeg som ikke registreret afskrive det jeg køber (feks. en trailer til 30.000 kr)?

Skal jeg på nogen måde og steder registrere at jeg har en virksomhed, selv om den ikke er momsregistreret?

Og hvordan skal jeg på min selvangivelse (hvilke felter) forholde mig til en ikke momsregistreret  udgift og indkomst?

mvh

jimmy...

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 08:30
Hej Jimmy

Du skal registrere din virksomhed via E&S uanset om den er momsregistreret eller ej. - derved får du dit CVR-nummer tilsendt.

Mht. dine momsspørgsmål så opstår der også en række spørgsmål mht. din skattemæssige situation. Hvis du køber en trailer til din virksomhed, vil du så kun anvende den i virksomheden? - eller kommer der lige et par kørsler til grænsen eller ud med haveaffaldet?

Ud fra dine beskrivelser, så vil jeg anbefale dig at registrere din virksomhed uden momsregistrering i første omgang. Udfyldelsen af den udvidede selvangivelse kan du lave vha vejledningen hertil. Det afhænger som sagt lidt af din skattemæssige situation.

Mvh. Karsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:07
Hvis det er en personlig ejet virksomhed - dvs enkeltmandsfirma, og du ikke ønsker at blive momsregisteret, kan du ikke blive registreret med CVR-nr. hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. For at blive registeret hos E&S med et CVR-nr. kræver det at du er momspligtig, lønsumsafgiftspligtig eller indeholdelsespligtig/oplysningspligtig med hensyn til lønindkomst og udbetalinger af honorarer.

Hvis du vil momsregisteres og derved registeres med CVR-nr. kan blanket til print eller elektronisk blanket findes på www.letnok.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:19
Hej!

Ja..nemlig som EogS korrekt skriver.

Har selv haft denne problemstilling med en kunde i praksis.

/Peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:00
Det skal så måske lige tilføjes at selvom man ikke har et CVR-nr som anført af E&S så er der stadig tale om en erhvervsvirksomhed og man skal stadig lave regnskab og selvangive overskud mv. til Skat som også kan anmode om at regnskabet indsendes.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 7. Sep 05
Skrevet kl. 00:18
Hvis jeg vælger at køre firmaet uden moms, hvilket jeg nok gør, Skal jeg så udfylde den web registrering der er gennem skat / EogS, bare uden at sætte noget kryds i Rubrik 2?

Altså skal jeg registreres hos Erhvervs og selvskabsstyrrelsen uden Cvr-nr?

Hvor meget skal jeg selv betale for at jeg må bruge traileren både erhvervsmæssgt og privat?

Jimmy...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:44
Nej du skal ikke registreres nogle steder men du skal aflevere udvidet selvangivelse når tid er. Dvs. det eneste sted du bliver registreret er hos Skat.

Du skal lave et skøn over den private og erhvervsmæssige anvendelse. Laver du eksempelvis et skøn på 25/75 kan du afskrive på 75% af anskaffelsessummen. Var der nu også andre udgifter end anskaffelsen på traileren ville du så også kun kunne fratrække 75% af udgifterne.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 7. Sep 05
Skrevet kl. 01:17
Du siger jeg ikke skal registreres nogle steder, og aligevel skriver du at jeg skal registreres?

Hvordan får jeg den udvidede selvangivelse?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)