Hej. Jeg er totalt forvirret. Jeg har virkelig lært meget her inde. Det er det bedste forum jeg nogensinde har været medlem af... Men, trods mine mange timers læsning er forvirringen total. Jeg ved simpelthen ikke hvad der bedst kan betale sig for mig. At blive momsregistreret eller lade være. Er der ikke en der kan/vil hjælpe mig på vej. Jeg ved hvad jeg vil købe og har en forventet minimumsindtjening. men med alle mine beregninger og regler jeg ikke kender til bunds, kan jeg ikke se hvad der bedst kan betale sig for mig. Er der en som kan regne det ud for mig? :) Måske med et lille program eller regneark hvor jeg kan taste tallene ind og se det forventede resultat. Eller en som vli modtage mine tal og min idé om hvad jeg vil, for så at fortælle mig hvad der er bedst for mig, og ikke mindst hvad jeg må. Jimmy... |
Øh, er det ikke rimelig simpelt,
- hvis du omsætter for over 50K er der ingen anden udvej end at momsregistreres
- hvis du omsætter for over 50K er der ingen anden udvej end at momsregistreres
- hvis du køber mere end du sælger giver det god mening at momsregistreres, da du så i hvert fald sparer momsen af tabet.
Tilbage er situationen hvor du omsætter for mindre end 50 K og sælger for mere end du køber. Har du primært private kunder bør du ikke momsregistreres, da prisen for dem så bliver 25 % højere, altså hvis du sælger for 1000 kr. til dem er det federe med 1000 kr og ingen moms, end 1000 kr indeholdende 200 kr moms.
Hvis du sælger til virksomheder bør du momsregistreres for at få fradrag for momsen.