Jeg har fået den idé at gøre min hobby for computere og hardware til noget som kan indtjene lidt penge. jeg vil lave en webshop.
men hvordan kommer jeg igang? jeg har jo ingen penge. jeg havde forestillet mig nogen med dropshipping. men hvordan finder jeg en leverandør?
og hvordan kan jeg bedst muligt selv sætte en hjemmeside op? men først og fremmest skal jeg vel have nogle aftaler med leverandør for kan jo ikke sælge noget jeg ikke har nogen mulighed for at give kunden vel?
Her er spørgsmålende
Kan det lade sig gøre i min alder og uden nogen form for indkomst på nuværende tidspunkt?
Hvordan finder jeg leverandør?
Hvordan kan jeg bedst selv eller billigt lave en webshop?
Hvordan kommer jeg til at få aftaler med de forskellige partnere/leverandøre jeg skal bruge?
Du er god til hardware men er du god til kodning? Hvis du vil starte med at lave en hjemmeside kan du lære hvordan de forskellige webshop systemer fungere (Open source selvfølgeligt) såsom prestashop, WP, shopify mm. Jeg vil dog altid anbefale en nybegynder at starte med wordpress da det er så et simpelt system og meget let at få viden omkring pga det er det mest udbredte.
Teknisk set kan du købe et webhotel + domæne på one.com til 360 kr.-
Installer WP og et commerce plugin GRATIS og få skaffet et tema til det (themeforest.net f.eks) og så er du egentligt ready to go så snart du har justeret alt efter dine ønsker og behov.
Alt i alt kan du starte med det hele for ca. 500 kr.- :)
Står også selv i den situation, at jeg skal have en hjemmeside op og køre. Det er nok et af de steder hvor man bliver nødt til, at ligge nogle penge i men Labera_Lege er spot on ;).
Jeg ville personligt gå efter WP, hvis man selv vil side og rode med det. Det tager tid, men kan sagtens lade sig gøre :),
Hej Jonas, Lyder spændende med dit projekt. Jeg håber du kommer godt i gang og finder nogle gode leverandører med nogle spændende produkter. Det lyder dog til at du "blot" gerne vil tjene nogle hurtige nemme penge. Det er i hvert fald ikke en interesse for en bestemt branche eller produkt, da du endnu ikke ved hvad du vil sælge. Det kan være jeg tager fejl og du har meget mere at byde på, men ud fra det du skriver, så er det sådan jeg opfatter det. Tvivlen kan jo komme dig til gode, så når du har noget mere konkret, er du velkommen til at kontakte mig. Jeg er leverandør i Danmark af de eksklusive professionelle hårprodukter fra Erayba i Barcelona. Se mere på erayba.com