Hej, Jeg har en enkeltmandsvirksomhed. Jeg ønsker at donere noget arbejdskraft til en eller flere registrerede velgørende organisationer. Specifikt grafisk design og web relaterede opgaver. Det kan naturligvis være svært at bevise værdien af en sådan arbejdsindsats, så jeg spekulerer på om det er muligt, at trække noget fra i skat i den forbindelse? Og er der en beløbsgrænse hvis det er muligt? Mvh. Rune |
Doneret arbejdskraft til registreret velgørende organisation - Kan det trækkes fra?
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
- 1
I det her tilfælde er der jo reelt set blot tale om at du arbejder gratis for foreningen medmindre vi taler om at du direkte stiller ansatte til rådighed og betaler deres løn Der kan opnås fradrag for gaver til godkendte foreninger m.v. ¨Som udgangspunkt taler vi kun om kontante beløb men den falder også på at der er en grænse på 14.500 kr. Der kan så også inkl. firmaer ydes gaver efter en andene bestemmelse med et loft på op til 15% af indkomsten men her er det et krav at det er en løbende forpligtelse og der taler vi om at du typisk skal binde dig for 10 år |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)