Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Emneopgave - Andengradsfunktionen modelopgave (det sidste jeg mangler)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er igang med at lave en emneopgave i andengradsfunktionen jeg er stort set færdig med den, jeg mangler faktisk kun et punkt.

Jeg mangler en: Modelopgave

og jeg må sgu indrømme at jeg er lidt lost her, med hvordan jeg skal lave en, har en opgave jeg kunne lave men kan simpelthen ikke finde ud af den, har prøvet i lidt tid nu så jeg har fundet frem til jeg nok har brug for lidt hjælp.

Jeg ville være super glad hvis der var en som kunne hjælpe mig med denne opgave :) endten lave den eller hjælpe lidt på vej,(ikke fordi jeg vil have det hele serveret) fordi emneopgaven skal være færdig inden 23:00 i aften, men som sagt det er jo kun den sidste jeg mangler, og jeg var syg da vi havde omkring modelopgaver :(

- håber nogle kan hjælpe, tak på forhånd

Opgaven:

En lille virksomhed laver tryk på T-shirts efter kundernes egne ønsker og tegninger. Prisen pr. stk. afhænger af, hvor mange T-shirts den enkelte kunde køber.

Sammenhængen mellem antal T-shirts (x) og stykpris (p(x)) kan beskrives ved følgende forskrift:
p(x) = – 0,02x + 25 for x ? ]0 ; 1250]

Ud fra disse oplysninger skal du lave en forskrift for omsætningsfunktionen o(x). (omsætning = afsætning · pris, dvs. o(x) = x·p(x))
Tegn parablerne for Prisfunktionen og Omsætningsfunktionen. Husk intervallet.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)