Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat har taget mine tilgodehavene momspenge

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle

Jeg sidder hårdt i det i min virksomhed for tiden. Jeg har lige indberettet moms og skulle have haft 16.600,- tilbage i moms. Penge som var altafgørende for om jeg kan fortsætte med at betale mine regninger i næste månede, eller gå konkurs.

Jeg har en stor gæld hos skat, men jeg har lavet en afdragsordning hvor jeg betaler 4500,- om månende (Det er alt for højt et beløb, men skat ville ikke gå med til mindre.) Jeg har overholdt aftalen, men de har stadig trukket mit momsbeløb tilbage.

Den eneste mulighed jeg har for at overleve er at skrive en kalge til dem, og jeg søger derfor viden og hjælp til hvad jeg skal skrive. Jeg ved godt det er håbløst, men det er min sidste udvej.   

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:22

Hej Anja

Ja, det er der desværre en del, der oplever. Her er en lignende tråd: http://www.amino.dk/forums/t/178388.aspx

Og ja, det lyder, som om det er meget op ad bakke. Du kan selvfølgelig forsøge at klage, men jeg tror, de har fat i den lange ende. Beklager, at jeg ikke kan sige noget mere opmuntrende på en kedelig mandag morgen.

Hvis du klager, skal du i hvert fald have nogle rigtig gode argumenter. Er du lige startet op, siden du har negativ moms, eller har du foretaget en større investering?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Enig - Det er meget op ad bakke. Skats pantefogeder har ikke - eller udviser ikke - meget forretningsmæssig forståelse. Synspunktet om at de er bedst stillet ved at give en virksomhed mulighed for at køre videre bider de ganske enkelt ikke på selvom det ofte er rigtigt. Det bedste råd jeg kan give dig er at søge de kommende afdrag reduceret nu hvor de forlods har tilbageholdt momsrefusionen.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:30

Skat har jo ret til at gøre som de gør, selvom det kan virke underligt når man har en aftale, men udgangspunktet er, at man skal ha betalt til tiden, og kommer man på nogen måde til penge, som skat kan tage til dækning af gælden, så skal man regne med de gør det. Jeg er enig i, at du ikke har meget mere at gribe og gøre i, end at skrive og forklare, at det bare bliver endnu vanskeligere fremover.

Derudover gælder det om at ha kræfter til virksomheden og få den ind i overskud (og måske + moms) - eller vurdere, om du bare skovler penge i et bundløst hul med virksomheden, så du må ha nogle gode budgetter og basere fremtiden på så det ikke sker. Held og lykke med det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Middelfart
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Fra  Maerk Skrevet kl. 21:58

Velkommen i klubben...

Jeg er i en lignende situation og har undersøgt sagen grundigt - der er desværre ikke så meget at gøre.

I den aftale du har lavet med Skat, står der at Skat kan i "visse tilfælde" modregne ydelser i bla. momsbeløb.

I udgangspunktet blev ordlyden lavet, for at Skat skulle kunne indhente penge fra f.eks. dårlige betalere / konkurser, men de tolker nu "visse tilfælde" til at betyde "hvis vi vil". Jeg fik f.eks momspenge tilbage i for forrige kvartal - hvorefter sidste udbetaling blev tilbageholdt. Derfor skal man tage udgangspunkt i at Skat tilbageholder momspenge - og hellere se på det som en positiv likviditetsforskydning, hvis de vælger at udbetale pengene...

Du kan forsøge at hoppe over de næste tre indbetalinger på rest-skatten - og argumentere med at du vitterlig ligger foran skema i forhold til nedbetalingsplanen. Jeg ved ikke om det går, men hvis alternativet er en konkurs, så er det forsøget værd.

Men, det bedste vil være hvis du kan finde nogen som kan låne dig 16.600,- frem til din sidste indbetaling på restskatten.

- Søren.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:32

Skattekonsulenterne ApS:
Skats pantefogeder har ikke - eller udviser ikke - meget forretningsmæssig forståelse

Jeg er enig med Bent i at det nok er op af bakke. Men fremgangsmåden omkring indgåelse af afdragsordninger er standardiseret. Mit bedste bud er at få en revisor til at hjælpe dig med at sætte et realistisk budget op for din virksomhed. Restancemyndigheden har mulighed for at indgå sådanne aftaler - også selv om de løber over flere år. Ved at bruge en revisor tillægger du din sag noget af hans goodwill.

Modregning kommer du ikke udenom. Muligheden er kun at påklage den til landskatteretten og de ser kun på om forudsætningerne for modregningen er tilstede.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50

Henrik Koudahl:
Mit bedste bud er at få en revisor til at hjælpe dig med at sætte et realistisk budget op for din virksomhed.
Og det vil også gi dig selv bedre hånd i hvordan ser virksomheden ud fremover - at få fremmede øjne på. En negativ moms KAN indikere, at du måske ikke tjener så meget (men MÅSKE bygger lager) - og hvis der skal gøres noget her og nu med virksomheden, så vil en sådan gennemgang både gi lidt overblik der, og helt klart gi noget hos skat - Det virker positivt at revisor også tror virksomheden er fin fremover og kan hakke gælden af.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Først og fremmest kan jeg også bakke op om rådet med at få en revisor til at hjælpe dig på sporet. Men det er ikke en løsning der kan stå alene på kort sigt.

Det er uden tvivl en kedelig situation du står i, men der er en kortsigtet vej ud: Tjen nogle flere penge!

Du skriver ikke hvad du og din virksomhed laver, så det er svært at give konkrete råd. Jeg oplevede for nogle år siden at min virksomhed var ret presset økonomisk. Det jeg gjorde var at plukke alle lavthængende frugter. Jeg pløjede kundekartoteket igennem og forsøgte at lave mersalg, jeg kontaktede alle jeg havde givet tilbud til, som aldrig var blevet til kunder, og jeg tog telefonen og lavede lidt canvas salg. Det var hårdt arbejde, men det fik mig ovenvande igen.

Du kan vælge at bruge din tid på at slås med SKAT, eller du kan vælge at bruge din tid på at køre nogle penge i kassen. Hvad vælger du? Hver time du bruger på at snakke med SKAT, kan du ikke fakturere kunder.

Mvh Carsten

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:24
Det er korrekt men det synspunkt bider Skat som sagt ikke på. Det nytter jo ikke noget hvis Skat - afhængig af restancens størrelse - står der og vil lukke virksomheden

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)