Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

duplicate content problem?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ved at optimere butikken - er det et problem at siderne kan tilgås med og uden shop/ når der ikke er registreret 2 ens sider

i google alligevel?

http://www.discoworld.dk/shop/default.php?cPath=38

http://www.discoworld.dk/default.php?cPath=38

så er det vel ikke duplicate content?

vh Thomas

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:32

Ja, det er det.

Du har det også på de enkelte produkter, kan jeg se. Og du har dem også dobbeltindekseret i Google, så det er et problem for dine placeringer.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 19:42

Gita Street:

Ja, det er det.

Du har det også på de enkelte produkter, kan jeg se. Og du har dem også dobbeltindekseret i Google, så det er et problem for dine placeringer.

Tak for svar Gita - kan du finde dobbelindekseret i google med ens produkt, med og uden shop/ - uanset hvilken en jeg tager dukker kun den ene version op, så kunne være rart hvis man kunne se det i google.

vh Thomas

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så lidt. 

Jeg skrev egentligt bare site:discoworld.dk i en anonym søgning. Der dukkede en kategoriside op med og uden "shop". 

For at finde en liste over produkter der er dobbeltindekserede kan du bare skrive:
site:discoworld.dk/shop/
Der fandt jeg også et produkt på første side, som eksisterer både med og uden "shop".
Den første hedder:

| Velleman H19447 |HQ Power - 12" aktiv ABS højtaler (Indb. 150W ...

Du skal nok enten have lavet noget 301 Redirect (virker 100%). Hvis ikke det kan lade sig gøre så sætte canonical tags ind som virker engang for det meste og beholder link juice. Ellers noindex.  Du kan også sætte x-robots tags ind programmatisk eller via .htaccess. Hvis ikke de ting kan lade sig gøre, er der robots.txt filen, hvor du kan skrive Disallow: /shop/

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 20:05

Gita Street:

Så lidt. 

Jeg skrev egentligt bare site:discoworld.dk i en anonym søgning. Der dukkede en kategoriside op med og uden "shop". 

For at finde en liste over produkter der er dobbeltindekserede kan du bare skrive:
site:discoworld.dk/shop/
Der fandt jeg også et produkt på første side, som eksisterer både med og uden "shop".
Den første hedder:

| Velleman H19447 |HQ Power - 12" aktiv ABS højtaler (Indb. 150W ...

Du skal nok enten have lavet noget 301 Redirect (virker 100%). Hvis ikke det kan lade sig gøre så sætte canonical tags ind som virker engang for det meste og beholder link juice. Ellers noindex.  Du kan også sætte x-robots tags ind programmatisk eller via .htaccess. Hvis ikke de ting kan lade sig gøre, er der robots.txt filen, hvor du kan skrive Disallow: /shop/

rettelse, fandt dit eksempel :)

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:05

Forresten så har du også uendeligt antal muligheder for Duplikeret indhold ved eksempelvis at du kan få indekseret et produkt med og uden dette bagefter: &osCsid=df2521dc830539eb6de805842e3b4691, samt med og uden din valuta "currency=EUR".

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 19:08

Gita Street:

Forresten så har du også uendeligt antal muligheder for Duplikeret indhold ved eksempelvis at du kan få indekseret et produkt med og uden dette bagefter: &osCsid=df2521dc830539eb6de805842e3b4691, samt med og uden din valuta "currency=EUR".

tak for påmindelsen - er gået igang med SEO fra bunden af, så bliver spændende at følge udviklingen nu :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)