Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Animerede "Call to action" knapper

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer


Jeg søger inspiration til nogle animerede "Call to action" købsknapper. Er der nogen som kan vise mig nogle gode eksempler.

4/1-JDR "Follow me i'm the infantry"

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor har du fået ideen at det skulle være animeret?

Jeg har engang set en animation med en pil der kravlede tværs hen over skærmen og pegede på et banner i højre side, men ellers mindes jeg ikke at have sat animationer ifbm. cta.

Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener heller ikke de skal blæse sig op og være til besvær. Men noget simpelt med en lyskegle der bevæger sig hen over knapper eller en pil der blinker roligt eller noget i den stil for at gøre knappen en smule levende.

4/1-JDR "Follow me i'm the infantry"

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er der en grund til at man ikke ser! det har simpelt hen ikke den ønskede effekt.

Det kan måske lykkes at slippe afsted med det, men så skal det laves meget orginalt eller stilfuldt.

Total 90'er flashback: http://www.fg-a.com/anibuttons.htm

Teddy 

Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt med måde:)

Det er ikke min ide at lave en stor blinkende knap der gir folk hovedpine. Men jeg er overbevist om at det vil have en effekt i denne sammenhæng når man gør knappen bare en smule levende med en form for bevægelse eller noget der understreger knappens funktion.

4/1-JDR "Follow me i'm the infantry"

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 204
Fra  TEZZO Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Pateick, det er et godt eksempel, den fanger ens opmærksomhed uden at være belastende.

 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en virkelig fin balance, animerede gif's sender lidt en tilbage til fortiden og kan meget nemt give negativ effekt, hvis det ikke gøres elegant.

Tilmeldt 26. Mar 06
Indlæg ialt: 74
Fra  Online-Mode.dk Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg havde ikke gjort det hvis det var mig, Cristian :) det er lidt for 90'er agtigt hvis du spørger mig...



Vh. Mase
Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg melder min enighed - animerede knapper vil med al sandsynlighed ikke have den ønskede effekt, tværtimod.

Den fra billigegolfbolde.dk er sød, men den går igen på alle sider. Og det bliver simpelthen for generende i længden.

Du skal hellere fokusere på at lave en en tydelig call to action knap, som har en fremtrædende placering på dit website. Foretag gerne nogle splittest og prøv dig frem med forskellige farver og former frem for animerede knapper.

Jeg går meget ind for, at man følger sin mavefornemmelse, men i dette tilfælde ville jeg ikke anbefale det, selv om du føler dig helt overbevist om, at det vil have en positiv effekt.

Prøv evt. at google dig frem til nogle gode artikler om brugervenlighed og splittesting.

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)