Hej Alle. Da jeg skulle finde et økonomi system til min fysiske butik faldt valget på E-conomic. Det har jeg dog fortrudt mange gange siden. Deres finans del er fin, men deres lager modul har meget store og simple mangler. Blot for at nævne nogle få ting som vi har brug for og som e-conomic ikke kan. * Mulighed for at køre med mere end 2 decimaler * Over levering (idag er man nød til at slette pakkeseddel gå tilbage, rette ordre og lave pakke seddel igen) * enhedsomregner (altså mulighed for at sælge en krt i anbrud) (ved godt at man kan taste 0,13 krt med det bliver aldrig rigtig hvis ikke det går op. * mulighed for at systemet ikke køre med gennemsnits kostpriser men der imod tager udgangspunkt i den kost pris jeg vælger * Andre pristrukture Her er så min Ide, som jeg søger lidt input til og kan lade sige gøre. min Ide er at køre alt i en webshop (ordre, lager, fakturering) I den forbindelse har jeg følgende spørgsmål: * Kan en webshop laves så 1 varenr. kan sælges i flere enheder eks. krt/stk * kan en webshop håndtere følgende prisstrukture: 1 kostpris + en given % sats 2. fastpris på x antal varer samt en % rabat på resten af det de måtte bestille. og her kommer så den tricky part. Forstil jer en tømmerhandel som har en kunde der får 10 fast priser på ting han køber derudover får han 8 % på hvad han måtte købe der udover. Men når tømmerhandelen sender en tilbudsavis skal systemet automatisk give ham den pris men kun hvis den er billigere. * kan man fra en webshop lave en bestilling til sine leverandøre. * kan man sætte minimums lagre i webshoppen så man kan se hvornår man skal genbestille. * Hvilket open sorce system vil i anbefale at få det lavet i. Jeg regner med at ligge opgaven ud på freelance når jeg har klarlagt om det kan lade sig gøre På forhånd tak. prom |
Jeg vil anbefale dig at få webshoppen lavet i Magento, da Magento er god til avanceret prisregler m.m.
Magento kan som andre webshops, integreres med e-conomic.
Nogle af de ting du nævner, skal dog udvikles, så du bør være forberedt på en høj pris.