Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-conomic kan ikke. kan en webshop løse mit problem?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 25. Nov 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Da jeg skulle finde et økonomi system til min fysiske butik faldt valget på E-conomic.

Det har jeg dog fortrudt mange gange siden. Deres finans del er fin, men deres lager modul har meget store og simple mangler.

Blot for at nævne nogle få ting som vi har brug for og som e-conomic ikke kan.

* Mulighed for at køre med mere end 2 decimaler

* Over levering (idag er man nød til at slette pakkeseddel gå tilbage, rette ordre og lave pakke seddel igen)

* enhedsomregner (altså mulighed for at sælge en krt i anbrud) (ved godt at man kan taste 0,13 krt med det bliver aldrig rigtig hvis ikke det går op.

* mulighed for at systemet ikke køre med gennemsnits kostpriser men der imod tager udgangspunkt i den kost pris jeg vælger

* Andre pristrukture

Her er så min Ide, som jeg søger lidt input til og kan lade sige gøre.

min Ide er at køre alt i en webshop (ordre, lager, fakturering)

I den forbindelse har jeg følgende spørgsmål:

* Kan en webshop laves så 1 varenr. kan sælges i flere enheder eks. krt/stk 

* kan en webshop håndtere følgende prisstrukture:

1 kostpris + en given % sats

2. fastpris på x antal varer samt en % rabat på resten af det de måtte bestille.

og her kommer så den tricky part. Forstil jer en tømmerhandel som har en kunde der får 10 fast priser på ting han køber derudover får han 8 % på hvad han måtte købe der udover. Men når tømmerhandelen sender en tilbudsavis skal systemet automatisk give ham den pris men kun hvis den er billigere.

* kan man fra en webshop lave en bestilling til sine leverandøre.

* kan man sætte minimums lagre i webshoppen så man kan se hvornår man skal genbestille.

* Hvilket open sorce system vil i anbefale at få det lavet i.

Jeg regner med at ligge opgaven ud på freelance når jeg har klarlagt om det kan lade sig gøre

På forhånd tak.

prom

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:38

Jeg vil anbefale dig at få webshoppen lavet i Magento, da Magento er god til avanceret prisregler m.m.

Magento kan som andre webshops, integreres med e-conomic.

Nogle af de ting du nævner, skal dog udvikles, så du bør være forberedt på en høj pris.

Tilmeldt 25. Nov 12
Skrevet kl. 12:38

Hej Karsten.

Jeg er klar en tilpasset løsning koster mere end en standard løsning.

Men kan man løse de nævnte ting i mangento.

Sidst men ikke mindst, kam man få leverandør service til mangento. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:12

prom:
Men kan man løse de nævnte ting i mangento.

Ja, man kan udvikle moduler til Magento, som giver ekstra funktionalitet.

prom:
Sidst men ikke mindst, kam man få leverandør service til mangento. 

Hvis det er automatisk genbestilling m.m., kan det udvikles, hvis dine leverandører understøtter dette. 

Tilmeldt 25. Nov 12
Skrevet kl. 18:37

Det er ofte de samme kunder hvorfor der er lavet en aftale om direkte trækning på deres konto. idag kører det igennem e-conomic med et tilkøb af leverandør service. Altså en salgs pbs

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 19:07

I min verden bør man ikke skifte et ERP system ud med en webshop - det er simpelthen ikke den rigtige løsning. 

Det du BØR gøre er at skifte væk fra E-conomic, som er en standardløsning, uden mulighed for tilpasninger til den undividuelle kunde - og fx. vælge C5, Navision eller lign. 

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 19:11

Hej hej

Jeg er enig i dit synspunkt vedr. e-conomic, deres finansdel er netop fin, men lagerdelen er næsten det man kan kalde elendig :)

Dine krav er meget fair, men ingen standard produkter jeg kender kan klare opgaven, det lyder også til at du har indset at du skal have lavet noget customized for at komme i mål.

De fleste tager idag udgangspunkt i Magento shoppen når de skal lave ting, men om den kan komme helt så dybt som du ønsker kan jeg ikke sige helt 100%, men Magento vil være mit bud på et system til opgaven

Tilmeldt 25. Nov 12
Skrevet kl. 20:52

Hej Kim.

Tak for svar.

Jeg er helt enig med dig i at E-conomic ikke rækker til vores behov, selv om jeg ikke syntes det er de store ting vi kræver, har E-conomic ikke valgt at ligge sin energi i deres lager modul. Kunne jeg skrue tiden tilbage til hvor vi startede er det da helt sikkert også en af de ting jeg gerne vil gøre om.

Når det er sagt er vi her nu, hvor vi skal have fundet en bedre løsning.

Den ene løsning kunne være at få lavet en Webshop bygget til vores formål. Måske ikke den helt rette løsning.

En anden kunne være at få C5 eller Naviosion med tilhørende webshop. Er der nogen der tør give en indikation på hvad en C5 eller Navision Løsning med en tilrettet Webshop ca. vil koste.

Tilmeldt 25. Nov 12
Skrevet kl. 20:58

Hej Jonny.

Ja det er faktisk lidt trist, det virker meget som E-conomic er lavet af revisorer, der af den gode finans del.

Men hold da op hvor har de aldrig haft med lager at gøre. Det skal dog siges at de godt selv er klar over det, dog syntes jeg det er trist at selv meget enkel ting som muligheden for at sælge en varer i både krt og stk. ikke kan lade gøre, da dette i mange systemer er standard.

Men til alle jer kære Amino'er gør brug af min erfaring, skal i bruge et program til fakturering, raporter osv. er E-conomic fin.

Skal i bruge det til blot lidt seriøst lager styring så Er E-conomic på ingen måde vejen frem

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 68
Fra  itn|vision aps Skrevet kl. 15:24

Hej Prom

Vi (itn|vision) laver integrationsløsninger til e-conomic og vi har udviklet LeverandørService netop integreret til e-conomic.

I relation til lager mv. har vi en række integrationsløsninger som kan klare mange af de problemstillinger som du nævner.

Men kik på vores hjemmeside under følgende link:

http://www.itnvision.dk/e-conomic-loesninger

Vi har også en prøvelincens du kan få - så kan du kikke på hvad der er udviklet til e-conomic som kan hjælpe dig - send en mail til salg@itnvision.dk eller ring 2811 4220.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)