Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Matador

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Har lige set afsnit 13.

Her lægger Katrine 40.000 kr.

Vi ved for lidt siden, at Agnes og Røde oprindeligt skulle betale 25 kr. for deres lejlighed. (De får den for 20). Og vi ved, at Røde tjener 125 kr. om måneden.

Hvis i regner lidt.....

Hvis røde nu fik 20.000 kr. i dag, ville forholdet mellem dengang og nu være 1:160 - Hvis vi ganger det med hvad Katrine lægger på bordet får vi 160*40.000 = 6.400.000!!!

Jeg er med på at Katrine og Oluf Larsen har penge på kistebunden, meeeennnn godt 6 mio. kr. - Det lyder lidt vildt.

Jeg synes der er noget her der ikke stemmer!
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:02

Carsten Kvist:
Jeg synes der er noget her der ikke stemmer!

Kan du ikke få det til at stemme, at en af områdets største landbrug kan rejse 6 millioner til investering?

Det behøver da ikke at være en umulighed.

Amino Kapitals 132 investorer har i alt kr. 309.750.000, eller i gennemsnit kr. 2.346.591, som de faciliterer til investering i iværksættere.

Seks millioner kroner som risikovillig kapital til en stor virksomhed er da ikke helt skævt. :-)

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:12

Må ærligt indrømme at jeg ikke har lagt så meget mærke i facts af den slags i serien. Har mere taget nogle helt andre ting til hjerte. Ting som jeg selv ser den dag i dag - også på Amino. 

Ham den skønne Artur Jensen der spiller Hr. Scwhann lever efter tre ting:
- At føje sig for dem der sidder på Karbonaden nu, for blot at få et spinkelt håb om et enkelt anerkendende nik.
- Misbilligelse af dem der ikke har Karbonaden, da det trods alt i hans hovede kan give anerkendelse som de ikke får. 
- Alt skal være skræddersyet og i indbildsk fineste kvalitet før det er noget værd.  (Og sådan nogle ser jeg nogengange på Amino)

Udover Lise Nørgaard virkeligt har fanget nogle spændende arketyper, så synes jeg også Karen Blixen var fantastisk.

Hun havde virkeligt ordet i sin magt og brugte en af sine familiemedlemmer til at arbejde med research af facts. Babettes Gæstebud foregik i vist Norge, men i filmen foregår det i ved Vesterhavet i Danmark. Det vigtigste har vel også været at det skulle foregå et sted hvor hvor det var logistisk muligt at lave den fantastiske festmiddag hun skulle lave - og at det var sted hvor det var troværdigt at der var en stærkt Indre Missionsk landsby. 

Men tilbage til Matador, så var der en udsendelse om skuespillerne nogle år efter og der kom der nogle "uforholdsmæssigheder" frem, men de var ikke af den kaliber du ser ud til at have gravet frem Smile

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:24

Lige tilbage til den med de 6 mio på kistebunden, så kommer jeg til at tænke på Anthony Robbins der fortalte om et amerikansk postbud, der efterlod sig millioner. Og det var en del år siden.

Han brugte næsten ingen penge, men sparede op. Da han blev pensionist var han millionær og kunne give ud af sine penge og leve godt. Kan ikke finde en kilde på det. Jeg mener jeg hørte det i programmet "Ultimate Edge", som er et rimeligt omfattende lyd- og DVD program.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 23:17

Katrine ER stinkende rig. Der er en grund til at det nærmest ikke rører dem at skulle betale først for ex svigersønnens bliv-væk penge, og bagefter faste udgifter til Herberts politi bestikkelse. Hun kaster heller ikke pengene efter Ingeborg, men ser det som en investering i fremtiden, nærmest en slags trustfond, da hun siger at Ingeborg og børnene hver kan få for 10.000 i aktier. Katrine ejer temmelig meget jord, og kan sagtens have mere end de 6 mill. liggende i madrassen Big Smile

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:24

Pernille Abildgaard:
Herberts politi bestikkelse.

Sofus "Betjent" Jensen tager vist ikke imod bestikkelse. :-)

Herbert Schmidt skal bare fremvise de 100 kr. en gang om måneden for at bevise, at han ikke er subsistensløs.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:32

John Nielsen:
Kan du ikke få det til at stemme, at en af områdets største landbrug kan rejse 6 millioner til investering?

De er sansynligvis ikke områdets største landbrugere. For det første ser vi grisestalden, og der er ikke noget der tyder på at de har jordbrug af nogen betydning. - Ja, Katrine køber jord, men det er til investering. His det var for at drive det, ville hendes mand nok vide det, hvilket han ikke gør i et tidligere afsnit. - Desuden. Var de en af områdets største landbrugere ville de have status, også i korsbæk. Det har de tydeligvis ikke. Borgerskabet kender dem dårlig nok. Og omtaler ham kun som 'grisehandleren'

John Nielsen:
Seks millioner kroner som risikovillig kapital til en stor virksomhed er da ikke helt skævt. :-)

Nej, men 6 mio. fra en enkelt landbruger at give væk til sine børn er nu en del.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:34

Jeg er lige blevet belært andet sted om, at 40.000 den gang svarer til ca. 1.300.000 kr. i dag. - Derfor må faktoren der skal regnes med være ca. 32,5.

Det betyder at Rødes løn omregnet er 4062,50 kr. - Den er så gal!

Desuden får agnes 25 øri i timen for at ordne vasketør. - Det er jo nok sort. - Men det giver stadig kun ca. 8,13 kr. i timen. - Den er også gal.

Min påstand vil stadig være, at de to beløb ikke hænger sammen.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:37

Pernille Abildgaard:
men ser det som en investering i fremtiden, nærmest en slags trustfond,

Det er jeg ikke enig i. Snarere tvært imod. - Ingebor siger til Katrine at 'hun skal ikke gøre det for hendes skyld' - Hvortil Katrine svarer 'Næh, i får jo nok de daglige brød alligevel (eller er det smør på brødet alligevel)'

Så hun vad altså udemærket at de nok skal klare sig alligevel.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:39

John Nielsen:

Pernille Abildgaard:
Herberts politi bestikkelse.

Sofus "Betjent" Jensen tager vist ikke imod bestikkelse. :-)

Jooohhh... Lidt. :-)

I et senere afsnik kommer han ind i Jernbane Resturanten og ser Bolt i færd med at handle rationeringsmærker.

Her giver Bolt ham en øl til 'at dulme sorgen over tidernes ugunst' :-)

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)