Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Quickpay/paypal dilemma: Skal jeg lade mig momsregistrere?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 83
Fra  StickerDesign Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, men hvis det er 40.000 på 12 lbd måneder. Så har jeg vel ingen problemer?

Mvh. Casper L

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:35

Casper Lauritsen:
Ok, men hvis det er 40.000 på 12 lbd måneder. Så har jeg vel ingen problemer?
nej op til 49999 ingen - men husk hele tiden, at det er 12 løbende måneder og ikke noget der starter på nyt 1/1 - så hvis det øger langsomt hen ad vejen, så kan du være nødt til at bremse op, så ingen 12 mdr periode er over 50 t

Men NEJ ingen problemer ved 40 t

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Nov 12
Fra  StickerDesign Skrevet kl. 21:39

Okay, tak for dit input! Det hjalp meget. Men hvad er din holdning til det? Syntes du jeg skal vente til de 40-45, eller skal jeg gøre det med det samme?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52

jeg har ingen holdning for jeg kan ikke huske alt - hvis du har en god del indkøb du kan trække moms fra i, ja så skal du vel nu, ellers er det vel ikke nødvendigt at lave mere ud af det - jeg aner heller ikke om dine kunder synes det er en fordel med CVR hos dig eller om det er private som bare skal betale  moms ekstra

Tilmeldt 24. Nov 12
Fra  StickerDesign Skrevet kl. 21:55

Det er hovedsageligt private, mht. materialer. Så udgør min råvarer under 5.000,-

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:50

Jeg må erklære mig enig med Cookie og hæfter mig også ved at jeg på ingen måde kan få en fornemmelse af Thomas baggrund for at svare. Derudoer kan jeg undre mig over at han ikke fanger de ting der skal fanges i spørgsmålet: 

1) Du skal momsregistreres hvis du har en forventning om at omsætte for mere end 50.000 kr. årligt. 

2) Du kan vente med at momsregistrere dig til du rammer de 50.000 men det har intet med hobbyvirksomhed. Skattemæssigt skal du selvangive og oplyse regnskabsoplysninger uanset hvad.

3) Hvem skal du handle med. Hvis du kun skal handle til private så er momsen en merudgift for dem ja men skal du også sælge til andre erhvervsdrivende så er de jo ligeglade med om de betaler 100 kr. eller 100 kr. + moms.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 24. Nov 12
Fra  StickerDesign Skrevet kl. 23:59

Hvordan/hvornår kan jeg indberette. Det er jo kvartals, ikke?

Handler mest med private, men får også den bonus at jeg får adgang til en butik, hvor jeg kan spare ca.20% på alle mine råvarer omkostninger.

Mht. hobbyvirksomhed, så ja. Det er en ikke-momsregistreret enkeltmandsvirksomhed.

Mvh. Casper L

Og tak for svaret! Er rimelig ny herinde, men folk er utroligt rare til at svare andre og endda bruge tid på det. Det kunne mange forums godt lære af :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:25

du fører momsregnskab og indberetter hvert kvartal ca 1 måned og 10 dage efter udløbet af kvartalet og du får opkrævning på momsen eller moms retur

Ikke kalde det hobby virksomhed - man kan sagtens drive en virksomhed for at tjene penge selv om man omsætter under 50.000 kr om året. Hobby virksomhed er en særlig term som er for virksomheder der faktisk ikke har til formål at tjene penge og derfor ikke kan fratrække underskud i personlig indkomst. Du driver noget for at tjene på det - uanset moms eller ikke moms og opgiver dit resultat indtægter minus udgifter i rubrik 20

Hvis du opgiver flere udgifter end indtægter ret ofte - så vil skat sikkert dømme hobby virksomhed og det er jo for at undgå at du ex køber den ene Fender stratocaster efter den anden til dit band, og trækker den fra, selv om I kun spiller ude 2 gange om året og bare får 20% af dør-pengene Smile

Ellers er der reelt blot momsen og moms registreringen til forskel, regnskabspligten er den samme, og uden registrering er det rubrik 20 for det samlede resultat og med registrering så har du udvidet selvangivelse og lidt mere at fylde i der fra rubrik 111 og frem

vh

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:26
Korrekt - en virksomhed betegnes som en hobbyvirksomhed i skatte og momsmæssig henseende hvis Skat efter gennemgang af regnskaber m.v. for de seneste 3 år har konstateret at virksomheden giver vedvarende underskud og der ikke er udsigt til at den vil give overskud på sigt.

Det kræver sagt med andre ord at Skat har "stemplet" virkosmheden som en hobbyvirksomhed med den virkning at underskud hverkeb kan fratrækkes eller fremføres.

I eksemplet vedr. Stratocasteren gør de typisk den fejl at de betragter den som en udgift - som selvangivet - fremfor at se regnskabsmæssigt på det og afskrive den over nogle år.

I eksemplet vedr. Stratocasteren ville de formentlig også i stedet kunne sætte en privat andel af Stratocasteren.

Hvis det er et band/en musiker der er tale om er der iøvrigt ikke noget der hedder moms

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 24. Nov 12
Fra  StickerDesign Skrevet kl. 09:30

Ok, men jeg har et lille overskud. Bestemt udsigt til mere. Tak for hjælpen. Har i styr på Nets/teller aftaler ifb. m. quickpay?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)