Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop indehaver/ mulige guldkorn?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et spørgsmål til alle  webshop ejere.

Jeg er ved at lægge hånd på en webshop med vores egne produkter, og så rejser der sig et spørgsmål.
 
Hvilken betydning har fragtprisen  for salget?
 
Vil en høj fragtpris få kunderne til at "fylde op" så de får det fragtfrit, derved give øget salg
-kontra lav pris, hvor antallet af kunder stiger men de ikke køber så meget??
 
Det skal siges at prisen på mange af vores produkter ligger fra 75,.- til 155,- 
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil som flittig e-shopper sige, at shoppen skal holde sig på fragtmandens/postvæsnets tariffer og ikke smide penge oveni. Eventuelt tilbyde forskellige muligheder til forskellige typer, så de mere forsigtige kunder kan vælge "pakkepost med forsikring". Personligt venter jeg gerne tre uger på en vare, hvis jeg sparer penge på det. Men jeg vil ikke føle mig til grin uanset, hvor godt produktet er. Åger-porto opfatter jeg som en skjult afgift, og den slags er ikke charmerende.
 
Jeg vil desuden råde dig til at skilte tydeligt med fragtprisen på hver side af din webshop.  Jeg lukker jævnligt indkøbsvognen og hele lortet ned, selvom jeg har siddet og fyldt i den, hvis fragt koster for meget. Jeg hader det. Især hvis jeg har været igennem tre sider for at nå til kassen, og så bliver der lige smidt 30 € oveni til fragt, og der er ikke andre muligheder. Jeg vil klart hellere undvære en vare, end jeg vil betale alt for meget for transport. Når jeg har købt varer for 400-500 kroner og så skal betale 200 kroner for at modtage dem, så kan det sgu'' være ligemeget for mig. Mange af mine e-køb er impulskøb, så hvis jeg bliver tvunget til at tænke og regne alt for meget, så hopper jeg fra i sidste øjeblik.
 
En anden ting er, at man ikke kan modregne almindelig moms af porto. Det kan også betyde en del for nogle kunders beslutning. Så mit råd er: Hold fragtomkostningerne i bund og lav hellere ekstra penge på mersalg. Stil langsomt omsættelige varer frem på desken til en god pris, ellers kommer du aldrig af med dem.
 
Sørg også for at tilbyde tilbehør - præcis som en god sælger gør i en fysisk butik. Hvis kunden køber en vandhane, skal han også lige have gummipakninger med. Hvis kunden køber sko, skal han også lige have federe snørebånd med. Hvis kunden køber en plakat, skal han også lige have skjulte ophæng med, osv.
Tilmeldt 2. Dec 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 03:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har lige købt en vare til 89 DKK + fragt 39 DKK, altså godt og vel 40-45% af salgsprisen. Varen blev sendt i en rudekuvert med et frimærke til 5,50 DKK på. Det gør jeg næppe igen!
 
Hilsen
 
Henrik
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror også du tænker på at gøre det fragtfrit/billigere, hvis man køber for over et vist beløb...

 
Jeg ville da gerne smide et par ekstra flasker mjød i kurven, hvis jeg så til gengæld ville få billigere eller helst gratis levering!
 
/Brian
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har det som de andre, jeg vil ikke betale mere i fragt end hvad det koster hos PostDK, så skulle det da kun være et par kroner i gebyr eller lign.

 
Jeg ville tilgengæld nok købe 6 flasker istedet for 1 hvis fragten forsvandt eller ihvertfald blev mindre.
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
"Jeg ville da gerne smide et par ekstra flasker mjød i kurven, hvis jeg så til gengæld ville få billigere eller helst gratis levering!
 
/Brian"
 
Det er lige nøjagtig det jeg mener Brian.
 
Jeg håber en gratis levering  ved køb over ca 500,- vil få kunderne til at fylde kurven op for at spare fragten.
 
 
En anden overvejelse jeg gør mig er at belønne de kunder der køber ved mig igen, såfremt de køber over 500,- igen sagt på en anden måde .
 
1'' køb over 500,- :ingen rabat
2'' køb over 500,- 5%rabat(til brug i butikken ved 3''køb)
3''køb over 500,- ingen rabat
4''køb over 500,- 5% rabat(til brug i butikken ved 5'' køb)
osv.osv.osv.
 
 
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror at du er på vej mod noget af det rette, da du ved at give rabat på næste køb, kan skabe et afhængighedsforhold mellem dig og dine kunderne.

 
Derved kan du få dem til at handle oftere...
 
Andre muligheder kunne være at sælge gavekort eller mulighed for at købe en kurv/pakningen, som man kan sende direkte som en gave til en anden. (f.eks. receptioner)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Brian angående kurven, hvis jeg skulle bestille mjød hos dig, eller dine egne mjød/øl ville jeg være meget i tvivl om hvilke jeg skulle vælge.

 
Så hvis man kunne gøre ligesom http://shop.oeltorvet.dk/group.asp?group=276 hvor man får en pakke med lidt forskellig i.

Det er nok kun første gang man køber sådan en, indtil man har fået sig sporet ind på hvilken man bedst kan lide, hvorefter man kan bestille disse.
 
Held og lykke med det
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tippet.

Det med kurven er en rigtig god ide, og da vi har flasker med 20 cl indhold kan en sådan kurv også købes til billige penge.
 
Er det nomalt at når en webshop åbner at de første f.eks 100 kunder der gør et køb for en lille ting med ??
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke hørt om den lille ting man får med ved de 100 første kunder før.

Men alt efter hvordan i har tænkt jer at markedsføre jer synes jeg faktisk det er en god ide, hvis i, i jeres markedsføringskampagne kan få denne lille ting presset med ind i starten. Hvor efter i senere bare kan fjerne den igen, så giver det kunderne en ekstra grund til at købe med det samme hos jer.
 
Tror dog ikke det vil påvirke salget det helt store, jeg tror det vil få nogle til at handle før end reelt planlagt.
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)