Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Store Websites.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-07-2007 12:32:41 Forfatter: Playdk

Men dette projekt kunne jeg sagtens have en masse ideér om som hurtigt kunne blive ændret hvis jeg kom i snak med en udvikler da han garanteret kunne fortælle mig en masse måder der var bedre at gøre tingene på.



Derfor er det også vigtigt at DU først skriver alle dine ideer ned. Derefter kan du tage et møde med en udvikler som også snakker dit sprog ;).

Når alt så er iorden der og han er igang med at arbejde med det, så må du IKKE komme med nye ting eller rettelser med mindre at det er aftalt - ellers kan det godt blive dyrer end forventet.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er mange gode forslag og de tre hovedpunkter er egentlig:

1) undervurder ikke opgaven
Det giver sig selv for det er en stor mundfuld du taler om, men hvem er blevet stoppet bare fordi en opgave er stor?

2) hvem skal bruge siden og hvorfor?
Egentlig finder du her ud af om du overhovedet skal gå igang med punkt tre. Find ud af om der er et marked for din portal. Hvis der ikke er det eller du ikke kan gøre din ydelse speciel nok til at mase dig ind på et hårdt marked, er der ingen grund til at gå videre.

3) lav en beskrivelse af kravene til systemet
Reelt behøver du ikke gå helt ned i de mindste detaljer når du beskriver. Med mindre du selv sidder som tekniker, så er det de færreste, der formår at udføre den øvelse i tilstrækkelig detaljegrad. Lav en beskrivelse i almindelig prosatekst. Sørg for at have gennemtænkt den indledende struktur for sitet, hvor du inddeler i de forskellige områder du forventer portalen skal have og tænk så over:
- hvad skal brugeren kunne?
- hvad skal admin kunne?
- hvad skal forhandlerne kunne?
- hvilke andre funktionaliteter portalen skal indeholde?

og beskriv så løs. Sørg for at have så meget med som muligt og når du har det, kan du tage det til en tekniker/et firma, som kan hjælpe dig med at blive mere konkret. Har du ikke beskrivelsen med eller forberedt dig, så vil de første mange møder være en masse snak, hvor firmaet forsøger at hjælpe dig med at afklare og beskrive og det kan hurtigt gå hen og blive endnu dyrere.

Altså forbered, forbered, forbered. Du forventer jo det samme af en samarbejdspartner uanset om det er et hus eller en portal du vil igang med.

Edit: Hvorfor skriver jeg så langsomt? ;)

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)