Jeg har flyttet webhotel fra Surftown til Meebox, hvilket jeg er super tilfreds med:) . Jeg har kontaktet Meebox for at høre om man kan flytte mine mails fra Surftown til Meebox. I alt drejer det sig om ca. 7.000 mails. På grund af der er så mange, vil det tage en evighed at flytte dem og sortere dem enkeltvis, så jeg vil flytte dem alle. Meebox siger man ikke kan flytte dem fra den ene webhotel til det andet. Har dog hørt fra flere programmøre det kan man godt, men de siger at man ikke kan, fordi det er for besværgeligt. Nu er jeg forvirret. Hvem skal jeg tro bo, og hvad skal jeg gøre? Nogen som ved noget? Dette er ingen kritik af meebox:)
Det kan faktisk godt lade sig gøre. Det jeg tror vi har ment, er at vi ikke normalt gør det. Det er simpelthen for besværligt og tager alt for lang tid, som din programmør også har forklaret det.
Hvis du dog meget gerne vil have det, så vil jeg gerne prøve at få en af vores teknikker til at kigge på opgaven, og give et estimat på hvor lang tid det vil tage, og hvad det vil koste... :-)
Da jeg flyttede webshotel tog jeg en backup af alle mails i mit mailprogram - da jeg skiftede mailprogram til Mozilla Thunderbird kunne jeg "trække" alle de "gamle" mails ind. Jeg ved dog ikke om det kan lade sig gøre i alle mailprogrammer og på alle webhoteller, men nemt var det :)
Hent alle mails ned i dit mailprogram fra den gamle server.
Opret så mailkonto hos meebox, skift DNS og når det er trådt i kraft, retter du dit mailprogram til at bruge IMAP og forbinder til den nye server.
Beklager hvis jeg forklarer dårligt :-) Men sådan gjorde vi med vores mails da vi skiftede fra Danhost til Meebox. Fungerede perfekt på alle mailkonti. Alle 5.000 mails (både sendte og modtaget) blev flyttet over c
Ja, som nævnt kan man lave en synkronisering med IMAP i mellem den gamle konto og den nye konto, såfremt du har en mail klient. Min erfaring er også at det er nemmest udført i Thunderbird.
Hvis man ved hvordan det skal sættes op, er det en fin metode. Afhængig af hvor mange og hvor store mails man har, tager det bare meget lang tid. :-)
Jeg har gjort det op til flere gange i thunderbird, hvis du har brug for hjælp så smid mig en pb, så skal jeg sende dig en hurtig vejledning.
Men kort sagt så sætter man begge konti op i thunderbird, og så laver man ellers bare drag'n'drop fra en server til en anden...
Der må da i øvrigt findes sådanne programmer, vi kan da umuligt være de eneste som har haft denne "udfordring". Har en kammerart som er java progeammør, måske man skulle sætte ham til at lave sådan et progran... :)