hvordan gør man, hvis man skal sende pakker til færøerne, skal man opkræve 25% dansk moms?? |
moms til færøerne
Tillad mig at være uenig Følgende kategoriserer Færøerne som "Ikke EU", og nævner herefter at du kan sælge dem til disse lande uden moms. På denne led er Færøerne at sidestille med Norge, USA m.fl. så vidt jeg kan se. Handel med lande uden for EU (3. lande) Handler du med lande uden for EU (3. lande), herunder Færøerne og Grønland, skal du registreres som importør og/eller eksportør. Det gør du i praksis ved at sætte et kryds i felterne for importørregistrering og/eller eksportørregistrering på den registreringsblanket, du udfylder, når du skal momsregistreres. Salg af varer til lande uden for EU |
Jeg kaprer lige denne tråd, i håb om at der nogle der kan give svar på lidt mere: Håber nogen ligger inde med svarene på dette. |
anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk
Jesper skriver det helt korrekte svar. Både Færøerne og Grønland er udenfor EU, og der skal derfor ik opkræves moms. Dog er det MEGET vigtigt at gemme dokumentationen for afsendelsen af varerne, da det er eneste bevis på, at varerne er udført og sendt til det pågældende land. |
De 2 andre spørgsmål overlades lige til en med indsigt i Dansk praksis. Men betalingen kan bare foregå via en "normal" overførsel... Ved ik om du kan overføre via danske reg og konto nummer eller om det skal ske via Iban og BIC/Swift code... Spørg din bank evt... |
Ja, jeg er klar over momsreglerne, jeg synes bare det var en mærkelig formulering på skat.dk: "varerne skal frembydes mundtligt". Og var egentligt i tvivl om hvad dette betyder i praksis... |
anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk
Hej Jeg har "varesalg dk", "varesalg eu" og "varesalg øvrige lande", og det kan anbefales.
|