Vi launcher d. 3 december, så giv os en chance og se om CloudSprout ikke er løsningen, der kan sætte dig fuld kontrol over dit site og sparer dig en masse penge.
I launchede også for et år siden, hvornår sker der noget? :-)
Ja, det er noget værre noget. Vi skulle sådanset også havde launchet for et par måneder siden. Og har egentligt haft så par mini launches imellem.
Sagen er den, at det åbenbart er utroligt svært for os, at vurderer hvornår CloudSprout er klar, til at man bare kan signup og begynde at bygge sit site. Vi har i langtid løbet efter vores næste milestone som er 10 sites, der går live på eget domæne og er bygget af brugere som vi aldrig har snakket direkte med.
Selvom vi løbende tester på vores eksisterende kunder, så har vi bare måtte erkende at hurdlen imellem web og irl brugere er markant større end vi snart af flere omgange har troet.
Den 3. december, bliver en stor dag for os, for vi aner sådanset ikke om CloudSprout er blevet godt nok. Personligt føler jeg virkeligt at vi rammer hovedet på sømmet. Jeg har spekuleret en del over det, og kan nu se at der er kæmpe forskel på at være forelsket i en ide og i et produkt.
Jeg har altid været vild, med CloudSprout men kan nok se nu at jeg har været med vild med ideen, og hvad vi kunne bygge, end hvad der rent faktisk var bygget. Nu er det i høj grad ændret, så jeg er hel vild med det produkt jeg har bygget.
Men intet er sikkert, hvis ikke der er nogle der kan finde ud af at bygge sites i denne omgang, så kan det være at vi launcher igen sammen tid næste år :-)
Trods det føler jeg mig nu alligevel ret sikker denne gang. Den største ændring i forhold til før er at siden ikke længere genindlæses når man laver ændringer, det tog tidligere typisk omkring 2 sek. hver gang, nu er det imellem 0-300 millisekunder, så man mærker det ikke.
En anden meget stor ting, er måden man ændre tekst, farver og andre indstillinger på. Tidligere skulle man vælge elementet, klikke rediger og finde den indstilling man ville ændre, udfører ændringen og klikke ok, og så vente til opdateringen er udført. Nu er det blevet meget nemmere, man vælger element, så vises alle de forskellige egenskaber i venstre søjle, her kan direkte ændre indstillingen og se resultatet med det samme.
Det er meget bedre.

En anden ting, der manglede tidligere var history, så man kunne fortryd de tidligere ændringer man havde lavet. Det kan man nu og udover ikoner og history fanen, så virker ctrl+z og ctrl+y selvfølgeligt.

Et af de store problemer, når man laver en site builder, er at nå dem der iforvejen har websites, som de egentligt er tilfredse med. Men ved ikke lykketræf, så er behovet for mobile/sites opstået. Man siger idag, at det at havde et website der ikke virker optimalt på en mobil, svarer til at havde en fysisk butik og holde lukket to dage om ugen. Selv ser vi Responsive Design som eneste rigtige svar på den udfordring, og tror på at rigtigt mange vil lave Responsive sites i 2013. Det gøres nemmest i CloudSprout.

Der er selvfølgeligt også sket en masse andre ting, antallet af kontroller er blevet reduceret og simplificeret, systemet er blevet generelt hurtigere, mere stabilt etc.
Så d. 3 december, sker der noget :-)