Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab selv eller revisor? - Webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey derude Aminoer!

Jeg har snart fået en webshop stablet på benene.
I den anledning, vil jeg høre hvad folk med webshop gør mht. regnskab?

Klarer i selv regnskaber? Og er det svært?
Eller får i en revisor til det, og hvad koster det jer så?

Thanks!



Fra Værløse
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 88
Fra  Tox it Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Intet er vel svært hvis man vil bruge tid på at sætte sig ind i tingene.
Det som du skal tage op til overvejelse er at den tid som du bruger på at lave regnskab, kunne du bruge på at sælge istedentfor.
Jeg vil selv gøre det på den måde at jeg laver regnskabet til daglig og når jeg så skal aflevere moms afregning eller årsafregning, får jeg en revisor til at kigge det hele igennem.
Her er masser af hjælp at hente på Amino og der findes også en del begynder bøger omkring start af virksomhed og regnskab.
Hvis du ikke har besluttet dig for et regnskabs program, kan du læse om de forskellige her : http://www.mitregnskab.dk/


Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Godt spørgsmål - som kun du selv kan finde svaret på, fordi det bl.a. afhænger af, hvor meget du har lyst til at gøre det.... Men man kan ikke sige, det er svært, og jeg ved, at der er flere shopejere herinde, som gør det selv med et meget fint bogholderi til følge. Hvis du har tålmodighed til at vente til den 13. august, kan du høre mere her:




 



Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
Regnskab og revision er jo to forskellige ting. Der er ingen grund til at betale en revisor for at sortere og indtaste bilag. Hyr en god extern bogholder til at lave bogføringen og så kan revisoren revidere for et lille beløb.
Du er velkommen til at se min site vedr. bogføring på www.bogholderservice.dk
MVH Mikkel Kennedy

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er også ved at starte webshop.

Jeg laver bogføring selv, og har også selv indberretmomsregnskab.

Det er endnu ikke så indviklet, har ingen salgsmoms har kun købt ind. :)

Men jeg har lært bogføring på hhx og erhvervsøkonomi på uni. Jeg har derfor også nogle bøger om bogføring og nogle om årsregnskaber og hvilke krav der stilles til forskellige virksomheder. Derudover bruger jeg dette forum, da jeg har det sådan at ingen spørgsmål er dumme. Det er dumt at lade være med at spørge og så have fejl der kunne være undgået.

 

Mette.


Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Fra Vestjylland
Tilmeldt 24. Jan 06
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej SebastianP

 

Som nævnt i de andre indlæg, er der jo mange måder at gøre det på.. Og man kan og skal da selv være en del af det. Men man kan lave en kombination. Nogle vælger at fralægge sig det hele, mens andre stadig selv ønsker at sidde med ildt.. Det er individuelt og aftales i samarbejde..

De webshops jeg har som kunder, får jeg som regelt det meste fra, men hvor de stadig selv står for fakturering og betalinger eksempelvis.. Så er alt bogføring, moms, listeangivelser, import/eksoport, løn m.m. lagt over til mig..

Det kommer jo meget an på hvad man selv formår og hvad tiden er til.. Men som udgangspunkt siges det jo, man skal gøre det man er bedst til, for dit vedkommende få solgt noget :-) Og lade os andre om det andet :-)

 

Sig til hvis vi kan hjælpe og held og lykke :-)

Bogholderi, Regnskab & Administration
http://www.secondaccount.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)