Hej Jeg har stjålet en anden tråd og det beklager jeg så jeg laver min egen. Jeg sidder idag og har lagt ca. 25.000 kr i mit nystartet firma, så læser jeg i en anden tråd at det er muligt at trække de penge ud af firmaet igen! Er det korrekt at de er skattefri? Er der nogen der mulighed for at beskrive hvordan dette gøres for ikke at løbe ind i en skattefælde? Det vil glæde mig meget hvis der var nogen der kunne forklare en ny iværksætter om disse meget svære regler der findes. MVH Kim Holm |
Privat invistering i eget Firma
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
Så vidt jeg har forstået så ... Ved et enkeltmandsfirma har man fælles regnskab med firmaet. Så der kan du flytte penge til firmaet og det samme beløb tilbage igen, skattefrit. Bare husk at indføre det i dit regnskab. Det er først når du trækker overskudet ud fra firmaet der skal betales skat. |
Du kan frit hæve de indskud du har foretaget i din virksomhed. Som Michael skriver, så skal der først svares skat af de penge du hæver af virksomhedens overskud. Du skal dog være opmærksom på de skattetekniske ordninger der kan anvendes i forbindelse med drift af personlig virksomhed. De penge du skyder ind i virksomheden er jo allerede blevet beskattet. Så anstrengt er det danske skattesystem trods alt heller ikke. Mvh. Karsten |
Mit Firma er oprettet som enkeltmands! Men jeg er lidt i tvivl om økonomien hænger sammen med mit private økonomi. Er klar over at jeg hæfter personligt hvis firmaet skulle gå hen og gå i betaltingsstandsning eller andet, men at jeg kan flytte penge som jeg har lagt som startkapital kan flyttes tilbage igen er på en måde gode nyheder. Men kan det nu passe at det er så nemt, skal jeg ikke kunne bevise at det er penge jeg har skudt i firmaet når jeg trækker dem ud for at jeg ikke skal betale skat af dem igen?? MVH Kim Holm |
"private" penge ind - "private" penge ud Så kan SKAT se hvad der sker med pengene. |
|
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)