Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skattefradrag

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et almindeligt job og en enkelt mands virksomhed ved siden af. Hvorfor fjerner skat hele mit personfradrag på min løn indkomst? Jeg kan ikke få et ordenligt svar fra skat så hjæææælp...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46619
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt simpelt. Du har som du helt korrekt skal gøre, forskudsregistreret din forventede indkomst i din enkeltmandsvirksomhed. Du har måske tilmed gjort det meget sent på året? Du skal jo betale skatten af det du tjener i enkeltmandsvirksomheden, og det sker ved, at dit personfradrag nedsættes - om nødvendigt helt til 0, og derved kommer skatten til at blive betalt via dit arbejde.

Hvis ikke fradraget rækker, så bliver resten af skatten i din virksomhed indkrævet via b skatte opkrævninger - hvis det er for hele året 10 girokort (og PBS)

Det er således helt korrekt, og du får betalt den skat du forventes at skulle, uden grimme procent tillæg efter 1/1 næste år. Når du laver selvangivlesen, den udvidede punkterne 111 og frem, så kommer det du faktisk tjente i virksomheden ind der, og du får enten en ekstra skat med % tillæg efter 1/1 hvis det var for lidt du havde i forskudsskema, og ellers penge tilbage. Du kan ændre forskud helt ind i December for at få det så præcis som muligt

Til gengæld for, at du nu betaler mere i skat via arbejdet, har du nu den indtjening du har opgivet i forskud for virksomheden (eller hvis det er år 2, som skat selv har forskudsansat) til rådighed uden at skulle tænke på at gemme til skatten

At skat ikke kan give svar, må enten skylde at du har spurgt anderledes, eller noget andet der mangler i dit spørgsmål her

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)