Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må jeg dele embed....

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 20. Jun 12
Indlæg ialt: 25
Fra  KitchenGo Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Ganske kort, hvad må jeg hapse fra andres video hjemmesider. Vi har et lille og næsten endnu ikke eksisterende video website hvor alle kan uploade videoer omhandlende mad, jeg producerer filmene hjemme i køkkenet (meget amatøragtigt udstyr) for at der skal være noget at kikke på når vi lancerer siden for alvor. Scriptet, vi anvender gør det muligt at "embed" film fra andres hjemmeside, især youtube men jeg er i tvivl om der er regler for dette. Jeg har i weekenden forsøgt mig med at afprøve muligheden og har på nemlig.com fx snuppet denne film http://www.nemlig.com/opskrift-risotto-med-rejer-411.aspx hvor der højt og tydeligt står share/embed i opstarten af filmen. Siden ligger selv op til at man kan dele deres film, gør jeg noget ulovligt? Det skal lige siges at de thumbs der hører til filmene har jeg købt gennem fotolia.com

Filmene kan ses på http://kitchengo.dk men desværre ikke på iPhones/iPads endnu, det skulle gerne komme på plads i næste uge.

Venlig hilsen

Kim 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 11:24

Fedt site

om du gør noget ulivligt har jeg svært ved at vurdere, på den ene hånd skriver du jo klart og tydeligt hvor filmen kommer fra, kan dog være at du for at være sikker skal ligge et link ind til websitet, men ellers vil jeg jo mene at så længe du blot embedder og ikke ligger skjul på hvor de kommer fra at du blodt yder en service lidt ala Google gør.

jeg kan se problemet så snart du gør et af følgende.
- at du skruler ejer skab/kilde
- at du lader som om at indeholdet er noget i har lavet.
- at du på den ene eller anden måde bruger indholdet i forkert sammenhæng.

mun ikke du vil kunne lukke alle tvivl ved blot selv at lade folk submitte.(er med på at dette giver nogle andre udfordringer med hensyn til kvalitet osv.)
eller ved at spørger kilderne om lov(hvis det er muligt)

Eneste downsite jeg kan se ved sitet er at jeg sad og blev volsomt sulten ;)
ha en god dag !

/Jacob Ipsen

Fra Næstved
Tilmeldt 20. Jun 12
Indlæg ialt: 25
Fra  KitchenGo Skrevet kl. 16:18

Hej Jacob

Håber du har fået stillet sulten gennem madpakken og tak for de pæne ordBig Smile Jeg læser din besked som at hvis jeg i beskrivelsen af videoen nævner hjemmesiden og evt. et par rosene ord, er der umiddelbart ikke noget til hindre i, at indlejre filmen på vores side! I vores opstarts fase er vi naturligvis interessereret i at have så mange videoer som muligt og derfor ville denne mulighed lette arbejde i nogen grad. på sigt er det selvfølgelig vores vision at flere og flere finder vores site og selv uploader deres "kendiskokke drømme" men alting har jo deres begyndelse....

Kim

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)