Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FRED er altid en mulighed

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære venner

.... Kigger rundt i verden ........ og tænker..... at FRED er en mulighed ingen af os må opgive ....aldrig nogensinde ...... så stop dette vanvid.

Det er så let at starte en konflikt eller en krig, men det er faktisk umuligt at vide, hvordan den vil ende......

When I change myself - I change the world

Kærlig hilsen 

Jens More

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 10:54

Sig du det til krigsherrene. Der er flere konflikter som ikke kender til begrebet "fred" lige for tiden.

Verden har ALTID været i krig, og noget tyder på, at det altid vil være sådan. Så fred.. Ikke i global omfang, måske lokalt.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 11:02

Bare alle kun forstå hvad du har sagt :)))- Keep it Up 

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 00:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Ingen fred, så længe egoet har så stærkt et greb om menneskeheden... :) så længe at der er penge, rigdomme og magt involveret, så vil der altid være krig...

Det er synd, tragisk, sørgeligt - ja... Men sådan vil det desværre altid forblive... :)

Eneste løsning = At folk ser egoet som værende satanen der er roden til alt ondt...

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:41

på et tidspunkt er der fred for vi har ikke uendelig ressourcer og den tiltagende forurening gør på et tidspunkt kan jorden ikke bære mere , der vil sikkert nok komme mere ufred mod den periode med knappe ressourcer og til sidste er det slut 

det tempo vi forbruger i går der ikke flere 1000 år , før det er slut og fred og intet liv der kan leve på denne her jord , så gid verden åbner øjne op før det er forbi , men det tvivler jeg vi alle  gør og samlet folk går ind for at redde jorden før det er forsent , det kunne være en smuk tanke at vi alle gjorde noget så jorden reddes

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

vist er der slemme krige, men lige krig er ikke i mine øjne den største trussel for verden - det er forurening, overbefolkning som skaber yderligere forurening, ulighed mellem folkeslag, fattigdom, sult, og meget andet. Også jeg er gerne krig foruden, og vist kan der ske noget omkring Iran f.eks. - men i forhold til mange tidligere tider her på jorden, romertiden, napoleonskrigen, 30 års krigen, ww1 og 2, Korea, Vietnam, er her som nærmest halvfredeligt for tiden.

Jeg nægter at være ren pessimist og håber vi indser (og det gør jo flere nu end for 20 år siden - trods en voldsomt voksende befolkning der skal ha mad og varme/kulde på vor jord) at vi skal ha gjort noget ved CO2 og vi må indse, at nogen steder vil gå ned i levestandard for at andre kan gå op. Fingers crossed - de fleste mennesker er basalt set ikke dårlige - men kæmper bare hver deres lille kamp

vh

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 01:29

vist er der slemme krige, men lige krig er ikke i mine øjne den største trussel for verden - det er forurening, overbefolkning som skaber yderligere forurening, ulighed mellem folkeslag, fattigdom, sult, og meget andet. Også jeg er gerne krig foruden, og vist kan der ske noget omkring Iran f.eks. - men i forhold til mange tidligere tider her på jorden, romertiden, napoleonskrigen, 30 års krigen, ww1 og 2, Korea, Vietnam, er her som nærmest halvfredeligt for tiden.

Jeg nægter at være ren pessimist og håber vi indser (og det gør jo flere nu end for 20 år siden - trods en voldsomt voksende befolkning der skal ha mad og varme/kulde på vor jord) at vi skal ha gjort noget ved CO2 og vi må indse, at nogen steder vil gå ned i levestandard for at andre kan gå op. Fingers crossed - de fleste mennesker er basalt set ikke dårlige - men kæmper bare hver deres lille kamp

vh

Vise ord, fra en vis-mand :) jeg kan ikke finde andre ord for at gøre cookies indlæg bedre/mere sigen/korrekt :) I thank you...

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 10:42

Hvor gode intentionerne end er, og ønskerne er på samlet fred osv, så tvivler jeg personligt på det nogensinde vil lykkes. Den sidste "jeg-vil-have-verdens-herredømmet"-type er endnu ikke født.

Som et eksempel er der Israel/Palæstina. Ingen af disse 2 vil acceptere den anden, fordi de begge mener de har ret til jorden. (Jeg vil ikke skabe en "de har ret" diskussion, det er blot et eksempel).

Suni og Shia muslimer bekriger hindanden, fordi de begge mener, at de tolker Koranen korrekt, og den anden ikke gør. Den kamp vil ikke stoppe, før den ene part er væk. Endnu et eksempel på, at fred ikke er en mulighed.

Kommunisternes foragt og had på kapitalismen, og demokratiets kamp imod kommunismen, endnu en kamp der helt sikkert ikke kender til fred.

Som det er nu, er det vel egentlig bare at nyde, at der ikke er en verdenskrig igang. 

Og så på den lyse side, selvom den stadig er lidt mørk, den konstante krig i mellemøsten - olieområderne, og den ekstreme brug af olie/brændstof til fly, kampvogne etc, kan påvirke verdens tankegang (og tegnedreng) til at tænke alternative energimetoder. Vand, vind og sol er igang, men olien holder dem tilbage. Den massive og abnormt dyre brug af det, kunne få dette ændret. (Selvom det er stærkt tvivlsomt, kunne man jo håbe).

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jonas:
endnu en kamp der helt sikkert ikke kender til fred
Ja vist vil der komme kampe vi ikke kender til. Den gode nyhed er, at der vil forsvinde kampe vi kender til. Idag er det helt korrekt umuligt at se fred mellem Israel og Palæstina/Hamas og mellem Suni og Shia muslimer - MEN det er ikke en naturlov at det vil forsætte for evigt. Der har været befolkninger som har bekriget hinanden og nu lever i fred eller relativ fred.

Tænk også bare på terrororganisationer som PMLJ, Rote Arme Fraktion, Bader Meinhoff - flykapringer jeg ved ikke hvor ofte, bomber, kidnapninger af politikere, München OL. Der var en lang tid jeg troede, at det ville blive en del af mit liv for evigt - men det stoppede jo.

Vist afløstes det af andet, som vel idag mest må ses som kamp mellem visse meget fundamentalistiske muslimer, og en verden som for dem virker åndeløn og uden en gud. En ikke smuk kamp, men der er vi nok til dels inde på det her med, at verden vokser som den gør, og forskellene er så store,

Jeg har været i Dhaka Bangladesh en del gange. Den by var ikke voldsomt meget større end Århus i halvtresserne. Muslimsk, og blev så hovedstad i øst Bengalien og Bangladesh efter krigen med Indien. Voksede helt utroligt og er idag en af verdens største byer, med 15 mio indbyggere eller mere. MANGE helt unge - fattige, kan ikke flytte hjemmefra, ikke finde et sted at gifte sig.

Faste i troen og med koranen som ven og en opdragelse til at piger går med slør - eller er tarvelige - slet ikke så ekstremt som Pakistan, men en fattigdom og en demografisk fordeling mellem mange unge og færre gamle - og for få jobs - for få muligheder, men TV der viser vestens rigdom og udstiller os åndeløse med materieller goder som vor gud.

Det skaber grobund for utilfredshed. Ikke hos alle, så langt fra, men i landede omkring, og givet mest Afghanistan og Pakistan under pres, er det superlet at opbygge MEGET utilfredse unge, som vil forsvare den koran der nu engang er deres vigtigste, og vil følge de ældres dårlige råd. Heldigvis trods alt få, som går til det ekstreme, men vi skal ha med, at det ikke bare er en krig mellem muslimer og vesten, men nok så meget et resultat af fattigdom og en demografisk ubalance med færre gamle og alt for mange unge uden stort håb, og alt for få muligheder.

Det kan lyde håbløst, men er det ikke. Der er masser af udvikling i en by som Dhaka, og det kommer til de andre lande i regionen også, og helt som Kina langsomt arbejder sig op fra fattigdom, til rigdom, via en voksende mellemklasse, vil det komme til at ske andre steder, og det vil tage varmen af gryden hvad modvilje angår. Det vil tage tid - og der vil opstå andre ukendte problemer, og det vil måske ikke ske i min tid, men - so what -

Det eneste vi ved er, at vi ikke ved hvad der sker om 100 år, og det er egentlig nok så fortrøstningsfuldt. Det eneste vi kan her og nu, er hver i sær at opføre os ordentligt, også mod dem vi ikke kender

vh

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:10

Cookie:

Det eneste vi ved er, at vi ikke ved hvad der sker om 100 år, og det er egentlig nok så fortrøstningsfuldt. Det eneste vi kan her og nu, er hver i sær at opføre os ordentligt, også mod dem vi ikke kender

vh

vi ved vis forsætter forurening stiger vandstaden og meget af danmark vil ligge under hav under fladen http://www.dmi.dk/dmi/index/viden/faq-spoergsmaal_og_svar/faq_jordens_klima_og_klimaandringer.htm#tem._stigning_i_fremtiden

selvfølgelige kan vi ændre os at vi forurene mindre men det tvivler jeg på derfor tror jeg jorden går en meget svær tid i møde i fremtiden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)