Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er.

Hvorfor eller hvorfor ikke skal jeg og to samarbejdspartnere vælge SMBA kontra I/S?
Del gerne fakta og erfaringer Smile

Mange kærlige hilsner
Sana Sofia Hjort

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:24

først og fremmest vel fordi et SMBA beskytter personligt hvor I/S jo har personlig solidarisk hæftelse

En del ser lidt ned på SMBA som jo kan stiftes uden kapital - andre er helt ligeglade

Uanset hvad, så skal I ha lavet samarbejdsaftale som regulerer hvem der bestemmer hvad, hvem der må bruge penge til hvad og har ansvar for hvad og hvordan man kommer ud, hvis en ikke vil være med længere

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:30

Ja I/S har personlig hæftelse, men hvorfor stifter alle så ikke bare et SMBA i stedet for at risikere noget overhovedet?

Hvordan fordeler man overskuddet i et SMBA? Hvordan foregår det?

Ja vi skal klart have nogle retningslinier og kontrakter!

Mange kærlige hilsner
Sana Sofia Hjort

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

nok dels fordi det er lidt mere langsommeligt at stifte men også som sagt, fordi en del kan ha reservationer over for formen, her et indlæg af en Amino debatør fra anden side: http://www.channelworld.dk/art/185932/advokat-advarer-mod-smba-selskaber 

Der er dog givet også seriøse SMBA - f.eks tryg forsikring for at tage et kendt eksempelSmile

Jeg er selv absolut forsigtig med at gi kredit til SMBA uden at kende ganske meget til selskabet, netop fordi det er relativt let bare at lade det tvangsopløse uden det skader dem der kører selskabet noget større, og regnskaber er ofte ikke lige til at få i ordentlig form grundet manglende krav om offentlige regnskaber.

I SMBA skal deltagerne alle være aktive - det vil i jo sikkert fint leve op til, overskud må ikke deles efter andeles% men f.eks efter arbejdsindsats eller omsætning hvis man kan definere den ud på deltagerne. Det er da bare at google SMBA så vil du finde tonsvis af artikler om det som her f.eks: http://www.juf.dk/smba-selskab-med-begraenset-ansvar/

Der er folk der lever af at stifte SMBA på stribe - og der er både seriøse som sikrer alt inkl. ejeraftaler, og der er useriøse som bare stifter løs, så vælg rigtigt - ved at google og lede rundt eller brug en revisor eller advokat i har fuld tillid til

En lille krølle mere er, at underskud ikke kan trækkes fra i den personlige indkomst som man kan i personlige selskaber og I/S

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:08

Tusind tak for det fine svar! Jeg er allerede meget klogere Big Smile

Ja jeg har prøvet at google lidt, men det virkede lidt uoverskueligt, og så tænkte jeg: amino! Big Smile

Så ift overskudsdeling skal der laves kontrakter som indeholder def. af arbejdsfordeling? Eller? Ja jeg spørger videre fordi du virker kompetent og det er nemt her på amino Wink

Mange kærlige hilsner
Sana Sofia Hjort

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:21

Sana Sofia Hjort:
Så ift overskudsdeling skal der laves kontrakter som indeholder def. af arbejdsfordeling?
jep f.eks

vh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)