Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afregning af privat konsulent

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Jo det kan man da:

Det kan man diskutere john sommer, det er en konkret vurdering af arbejdet

Men i tilfældet hvor det alt sammen er budgetter og forventninger om både antal opgaver/konsulent og antal konsulenter så vil jeg da foreslå trådstarter at gå på - med projektet og så tage de krøller der opstår hen ad vejen og starte ud med at afregne opgave for opgave herunder kørsel.

Nåe ja john, men trådstarter har da nu noget at overveje og det var jo meningen! 

Så lad os ønske held og lykke med forretningen!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:41

Hej

Det er fuldt muligt for dine konsulenter at sende en personlig faktura som skal behandles af dem

som b-indkomst på selvangivelsen.

mvh

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:37

Thomas Thejlade:

Det er fuldt muligt for dine konsulenter at sende en personlig faktura som skal behandles af dem

som b-indkomst på selvangivelsen.

Ja Thomas vist er det det - og sikkert også noget skat accepterer - men de skal ikke bare behandles af dem (modtagerne) som B indkomst  -det skal indberettes af betaleren til skat som am bidragspligtig B indkomst (gruppe 05) og hvis de ikke betaler den, og arbejdsforholdet af skat ses som lønmodtager til den tid - så hænger udbetaleren på den manglende skatte betaling, men vist er det fuldt muligt, bare med åbne øjne i det mindste

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:40

Jeg er helt enig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:45

john sommer:
Men i tilfældet hvor det alt sammen er budgetter og forventninger om både antal opgaver/konsulent og antal konsulenter så vil jeg da foreslå trådstarter at gå på - med projektet og så tage de krøller der opstår hen ad vejen og starte ud med at afregne opgave for opgave herunder kørsel

Det kan sagtens være rigtigt, honorar er lidt lettere, og det ville jeg nok også tage i alle fald i en periode, lønmodtager lidt sikrere for udbetaleren (ikke noget med fastansat, men projektansat fra projekt til projekt) -skattemæssigt er det hvad lønnen angår helt ens for udbetaler og modtager for begge tilfælde - men med honorar, så er kørsel bare ikke skattefri kørselsgodtgørelse, men en del af den faktura han modtager og det er modtageren der selv tager fradrag for kørslen. Man må ikke udbetale skattefri kørselsgodtgørelse til honorar modtagere, mere så trådstarter hænger med på den.

vh

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 17:16

Hej John,

Cookie:
så er kørsel bare ikke skattefri kørselsgodtgørelse

Nej naturligvis ikke men det gør nok heller ikke noget når blot den der har udgiften får den betalt igen! 

Så skal konsulenten jo opgive også den indtægt sammen med sit honorar, men så kan konsulenten jo modregne sine kørte km, men blot huske at føre kørebog som dokumentation for de kørte Km.

Se her: 
http://www.tax.dk/pjecer/koerselsgodtgoerelse.htm

Selvstændige har mulighed for skattefrit at modtage et beløb svarende til standardsatserne for skattefri kørselsgodtgørelse eller alternativt trække udgifterne til erhvervsmæssig transport fra med standardsatserne for skattefri kørselsgodtgørelse. Se hertil Kørselsgodtgørelse til selvstændige.

Selvstændigt næringsdrivende

Selvstændigt næringsdrivende kan ikke modtage skattefri kørselsgodtgørelse, men kan til gengæld enten fradrage de faktiske udgifter til erhvervsmæssig transport eller foretage et fradrag efter ovennævnte satser for erhvervsmæssig kørsel.8)  Kørselsgodtgørelse 2012.

mvh john sommer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:27

john sommer:
Nej naturligvis ikke men det gør nok heller ikke noget når blot den der har udgiften får den betalt igen! 

Også der helt enig - trådstarter har bare kun spurgt om han kunne udbetale skattefri kørselsgodtgørelse, og skulle derfor ikke lige falde i og lave en fejl - derfor den krølle som nu er fuldt forklaret

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 18:47

Hej John,

Cookie:
derfor den krølle som nu er fuldt forklaret

Yep - det bliver spændende at høre fra trådstarter om forretningen - nysgerrig som jeg er - har jeg skrevet til ham derom (arbejder jo selv i den branche), men kortetene holdes tæt ind til kroppen som han siger. - Så vi må væbne os med tålmodighed ..........................Angel

mvh john sommer

Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:35
Nu har jeg læst tråden igennem et par gange og jeg tror jeg er ved at være med, men.
Kunne jeg ikke få en af jer til at lave et resumé, hvor fordele og ulemper nævnes i de to forskellige aflønningsformer?
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 20:00

Hej Flemming,

Det er nok en opgave som bedste selv kan klare! Wink

mvh john sommer

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)