Er der nogen der kan hjæpe med hvor man søger investorer? Jeg udvikler spil og har netoip taget kontakt til Truemax, som har sagt de gerne vil lave spillet. Men jeg får brug for at finde nogle investorer. Hvor finder jeg sådan nogle henne????? |
Investorer søges
Nicholas Jensen
Stedet, du skal finde en investor, afhænger også af, hvad pengene skal bruges til, og hvordan investoren får pengene igen. |
Dbh Martin |
Det er klart, jeg har udviklet/opfundet et spil som jeg i al ydmyghed ser som opfølgeren til soduko. Jeg har planer om en pc-version som Truemax studios har sagt god for at lave, en brætspilversion, som Danspil har sagt god for at lave til næste år, men jeg vil gerne have det ud i år, så jeg leder efter en trykker, sidst men ikke mindst vil jeg gerne lave et par lommeversioner af spillet lidt a la de soduko bøger og hæfter man kan købe idag. Spillet er en muteret sammensmeltning af soduko og scrabble, næret af min kærlighed til matematik. Jeg mener tidspunktet er gunstigt nu, soduko har kørt et stykke tid og jeg mener jeg har en fuldt spilbar opfølger. Desværre lægger de store spilproducenter (brætspil) deres strategi i november og jeg fik først løst de sidste Gortiske knuder i min juleferie.
Det var ikke et forsøg på at kabre investorer her på sitet, men et spørgsmål om hvor man finder investorer.
MVH
Nicholas |
Nicholas Jensen
Kender du historien bag sudoku? Det er et af mange japanske talspil, og er ikke helt nyt. Det blev populært, fordi det viste sig at kunne sælge aviser. Du kan læse mere her: http://en.wikipedia.org/wiki/Sudoku |
Da dette er mit første indlæg, vil jeg allerførst, lige sige pænt goddag til alle der bruger forummet. Mht. investorer, så har jeg et par forslag: http://www.vaekstfonden.dk/ Her kan du læse mere om vækstkaution, mezzaninlån og venturecapital. www.seedcapital.dk - Et venture selskab, ejet af DTU innovation, Symbion og et par andre. Der er dog en del krav man skal opfylde, og de sætter nogle betingelser, som får mange måske er en anelse strenge. Af udlandske investorer, har jeg dette link til Engelske investment bankers: www.liba.org - tryk på listen ude i menuen i venstre side. Af private invstorer har jeg desværre ikke det store kendskab endnu. Håber du vil holde os informeret om hvordan det går i din jagt på investorer, da det er et brændpunkt for mange innovative iværksættere. |
|
Nicholas Jensen
Hej Lasse Jeg vidste godt at det var af japansk oprindelse, var ikke klar over at succesen var betinget af solgte aviser. Har gået og luret lidt på hvad det er du mener med det.
Tænker du på at mit projekt kun kan få tilsvarende succes hvis det kan sælge aviser eller?
Min ide er at udnytte at soduko allerede er populært og derved har gjort matematik lidt fritids trendy.
Man kan lidt kynisk sige at jeg bygger videre på en eksisterende succes.
Nå men jeg havde da klart tænkt mig at sende nogle af mine opgaver til alle de store aviser og ugeblade i DK, UK og USA med håb om at nogen vil (i mangel af bedre udtryk) hoppe på en ny bølge. Der på kan jeg jo følge op med alt det andet jeg har i støbeskeen.
Jeg glemte i min beskrivelse at der også er en stor del kryds og tværs med i spillet. Jeg har dog ændret rammerne.
MVH
Nicholas |
Nicholas Jensen
Min ide var bare at du burde kende mest muligt til dine konkurrenter og til historien bag andre spil, så du er bedst muligt rustet til når dit spil skal markedsføres. Du må påregne, at de folk, du skal snakke med, kender historien bag sudoku og andre lignende spil. |