Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CIFF - Hvordan foregår det?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Godaften Aminoer.

Jeg er ved at starte en e-butik op og er i den forbindelse på jagt efter leverandører. Jeg har gennemlæst gamle Aminotråde og kan se at jeg vist er nødt til at lægge vejen forbi CIFF i August.

Kan I fortælle mig hvordan det foregår der?

Jeg er nystartet og har en enkelt leverandør. Men min e-butik er ikke i luften endnu. Jeg er interesseret i at finde leverandører af funktionsundertøj og sportsBH''er.

Laver man en handel direkte på messen? Hvor store mængder er det normalt at købe? Med andre ord: hvordan foregår det?

Jge håber at, der er en erfaren Amino, der kan forberede mig lidt på hvad jeg skal forvente.

Mange tak.

Louise E

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 23:06
Hej Louise

Ville prøve at svare på dine spørgsmål.

Man skal have et Cvr. nr, for at komme ind på messe.

Man kan lave handler på mange forskellige måder. Nogle gange har man brug for at tænke tingene igennem inden man gør sig en handlen på flere tusinder af kroner, og her kan man mange gange få en sælger ud til en, efter messen. Men man kan selvfølgelig også lave mange af handlene på messen.
Det du så skal tænke på er at det ikke er alle som ville sælge til e-butik, så dette skal man være forberedt på. Øvrigt skal man nok gøre om med sig selv inden med møder op, hvilken ting der passer ind i sit koncept, da man nogle gange kan blive revet med af alle de ting man ser, eller også bliver man helt forvirret.
Det med mængde kan du altid spørge om. Nogle lægger måske i kasser af 12 stk. Eller også kan man "får" lov til at købe en prøve af 1-5 stk. Men det varierer meget fra butik til butik...

Håber det hjalp lidt.

vh, aeileeng

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 23:22
Hej Aeileeng

Jo tak - det var et godt svar. Jeg tænkte nemlig lidt på om det er et sted man "køber en kasse men varer" som man så kan tage med hjem og sælge (for lige at sætte det lidt på spidsen) eller om man mere etablerer en aftale omkring vilkår for efterfølgende levering? Der er jo stor forskel på en lille butik som min og store forretningers indkøbere. Er der mange af "min slags" på CIFF?

Jeg har allerede konceptet ret godt på plads, men jeg noterer dit råd omkring at lade sig rive med. Jeg kan allerede mærke det omkring den kontakt jeg allerede har. Mit koncept siger at jeg skal forhandle 3 ud af de 5 varer jeg har haft til gennemsyn, men jeg har svært ved at sige nej til en de sidste to lækre varer som jeg jo har muligheden for at forhandle.

Tak igen.

Louise E

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 23:56
Hej igen

Ville lige sige at i de allerfleste aftaler får du varene leveret og kan altså ikke få varene med hjem med det samme. Du skal også tage hensyn til at mange af dem, kører i kollektioner, og er måske derfor først til levering 3-6mdr. efter.

Der er altid mange nye i branchen....men som sagt, er de fleste forhandlere glade for at svare på dine "nye, dumme spørgsmål" :)

Jeg kender selv det med at købe noget mere, end det man skulle....

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 11:09
Det er ikke muligt at købe varer direkte på messen, det er ikke tilladt for dem der udstiller at sælge, så du vil altid få varerne leveret efterfølgende. Jeg kender ikke til det område du søger forhandlere på, men kunne næsten tænke mig, at forhandlerne også på dette område er meget forskellige. Jeg køber børnetøj, og her varierer det meget, om det kun er sæsonvarer og dermed bestiller man til levering om et halvt år, eller om de er lagerførende, så man får leveret i løbet af meget kort tid. Der er også meget stor forskel på mindstebestilling.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)