Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed skylder Privat penge. Rykkergebyr?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at et ukendt teleselskab, uretmæssigt har hævet penge på min konto, trods jeg har fået aftalen annuleret i butikken. Der er snart gået 3 måneder siden de hævede pengene og derfor mener jeg at jeg har ret til at kræve rykkergebyrer.

Jeg har fulgt loven hvad angår 10 dages mellemrum mellem hver rykker samt satset på 100,-.

Dog er jeg i tvivl om jeg som privat har ret til at kræve rykkergebyr fra en erhvervsdrivende.. Jeg har læst noget af renteloven og forstår loven således at man som fordringshaver har ret til at kræve rykkergebyr..

 

Er der nogen der været i sådan en situation før eller kender til gældende lovgivning?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du må gerne opkræve rykkergebyr, men er det ikke mere vigtige for dig at få pengene frem for at spilde tiden med rykkergebyrer?

Send dem en betalingspåmindelse med behørig dokumentation for beløbet samt evt. rykkergebyr. Gør dem opmærksom på at såfremt de ikke betaler indenfor xx dage vil sagen blive overdraget til retslig inkasso for deres regning. Du behøver ikke noget inkassofirma eller advokat for ar sende sagen til indkasso i fogedretten. 

Send brevet som almindeligt brev samt email.  få evt. en indleveringskvittering på posthuset.  (så har du dokumentationen iorden)

 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Hej

Du må gerne opkræve rykkergebyr, men er det ikke mere vigtige for dig at få pengene frem for at spilde tiden med rykkergebyrer?

Send dem en betalingspåmindelse med behørig dokumentation for beløbet samt evt. rykkergebyr. Gør dem opmærksom på at såfremt de ikke betaler indenfor xx dage vil sagen blive overdraget til retslig inkasso for deres regning. Du behøver ikke noget inkassofirma eller advokat for ar sende sagen til indkasso i fogedretten. 

Send brevet som almindeligt brev samt email.  få evt. en indleveringskvittering på posthuset.  (så har du dokumentationen iorden)

Jo det er vigtigt at få mine penge ind, der er lidt flere aspekter af sagen, men kortede den ned for at det ikke blev for uoverskueligt. Men det lyder godt.

Har du selv erfaringer med det?

Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BruunMedia:

Dog er jeg i tvivl om jeg som privat har ret til at kræve rykkergebyr fra en erhvervsdrivende.. Jeg har læst noget af renteloven og forstår loven således at man som fordringshaver har ret til at kræve rykkergebyr..

En fordringshaver, der er forbruger, har også ret til rykkergebyr.

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du skal rette dit indlæg - man må ikke hænge virksomheder ud ved navn, uanset om man pakker det ind i et intelligent ordspil eller ej :)

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil gætte på at det der kommer til at ske ved at du sætter rykkergebyr på er at der vil sidde en person et sted i firmaet som ikke har en bjælde at skulle have sagt. Hun kigger på sin computerskærm og kan se at det du kræver ikke står i computeren og derfor lyver du. (Computerskærmen lyver aldrig). Dermed kommer der til at gå endnu længere tid med at få reddet trådene ud.

Jeg har iøvrigt selv haft problemer med et teleselskab som kunne lyde som det samme. Jeg vil sige at det som jeg vil kalde for massivt rod i deres system gjorde at jeg blev sendt til inkasso over flere omgange. Det tog meget lang tid at finde en i firmaet som havde magten til at overbevise computeren om at den tog fejl.

Men ja hold dig til det de skylder dig med mindre du vil gøre det på den hårde (men retfærdige) måde.

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Hauthorn Boisen:

Jeg tror du skal rette dit indlæg - man må ikke hænge virksomheder ud ved navn, uanset om man pakker det ind i et intelligent ordspil eller ej :)

Problemstillingen er for ukonkret til at nogen bliver hængt ud. At et firma skylder ham penge er næppe at hænge nogen ud :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hej

Jeg har været i den situation og sendte rykkegebyr og fik mit gebyr faktisk. Så jeg tror

det er lovligt, kan ikke se hvorfor det ikke skulle være lovligt. 

mvh

Thomas

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jurarådgiver Ulrik Guldbæk:

BruunMedia:

Dog er jeg i tvivl om jeg som privat har ret til at kræve rykkergebyr fra en erhvervsdrivende.. Jeg har læst noget af renteloven og forstår loven således at man som fordringshaver har ret til at kræve rykkergebyr..

En fordringshaver, der er forbruger, har også ret til rykkergebyr.

Fedt! det var lige præcis det jeg ville høre :)

 

& ang at hænge et firma ud, er min sag komplet offentligt på deres facebook side & de har selv valgt at vi køre korespondancen pr. facebook frem for Email, hvilket passer mig ganske udemærket. Ligeledes finder jeg det et godt eksempel på hvordan en virksomhed IKKE skal håndtere en kunde(tidligere)
.


Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Det er i strid med Aminos regler om at hænge navngivne virksomheder eller personer ud i debatten.

Det gælder også, når man let kan gætte navnet ud fra rim.

Hold venligst debatten i generelle vendinger og anonymiseret.

På forhånd tak.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)