Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spamkommentarer på min blog?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Middelfart
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 66
Fra  DAMAVI Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Fik en ny hjemmeside www.damavi.dk op og stå i løbet af sommeren i Word Press, med bl.a. blog. Jeg får efter hvert indlæg 1-2 kommentarer fra internationale adresser omkring hvor mange gange jeg kunne være blevet millionær, hvis jeg blot ville indgå en SEO aftale med dem!

Har I nogler erfaringer med at undgå disse kommentarer, som jeg betragter som spam, og som var ved at fjerne mit fokus fra en reel kommentar en dag. Eller er det bare "the game" når man har en Wordpress blog?

Mvh. Tina

 

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Som standard har alle WordPress blogs http://akismet.com/ installeret. 

Du skal blot aktivere det og oprette en gratis konto ved dem. 

Herefter stopper 90% af spammen :)

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

løsningen er (vel) at du sætter sådan en " skriv det her for at kunne kommentere" på!

jeg kan ikke huske hvad det hedder :-)

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Som der er nævnt tidligere, kan du aktivere Akismet-pluginnet på din blog, og oprette en gratis konto hos dem. De klarer langt det meste spam for dig, og så kan du nøjes med at tømme spam-kurven en gang i mellem.

Derudover kan man med forskellige teknikker sortere spammere fra, fx ved at have et felt som hedder "Hvad er 12 + 1?" eller med en endnu smartere metode, der hedder "honeypot".

Honeypot er en metode hvor man laver et fejl, som er usynligt for den almindelige bruger, men som alle de mange spam-robotter ser, og vil forsøge at udfylde. Kommentaren bliver så afvist hvis feltet er udfyldt, fordi systemet ved at det kun er robotter som kan se og udfylde feltet.

I øvrigt er det ikke kun WordPress-blogs der har det her problem, de fleste store blogsystemer har behov for en anti-spam beskyttelse af en art.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:
løsningen er (vel) at du sætter sådan en " skriv det her for at kunne kommentere" på!

jeg kan ikke huske hvad det hedder :-)

Det hedder CAPTCHA.

Jeg vil ikke anbefale CAPTCHA, hverken på blogs eller i kontaktformularer.

Jeg skrev et indlæg om min oplevelse som besøgende på et sitre, som brugte CAPTCHA for noget tid siden:

Nej, jeg vil ikke kontaktes

Brug Akismet i stedet. Det er gratis og fanger stort set alle spamkommentarer.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)