Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket fragtfirma benytter I til B2C forsendelse

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 02:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle,

Jeg skal snart til at sælge varer over nettet, og vil derfor gerne hører hvilke fragtfirmaer I der er gode samt billige at benytte, når ens kunder er privatpersoner og varernes vægt svinger fra alt mellem 0-40 kg.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:53
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:35

Jeg vil også sige at du ikke har andre løsninger end Post Danmark - hvis altså du gerne vil have at dine kunder skal have nemt ved at afhente pakkerne...

Alternativt er GLS ved at opbygge en del »pakkeshops« rundt om i landet. Her kan privatpersoner så afhente deres pakker. Det kan typisk være en tankstation eller lignende. Men jeg vil personligt ikke vælge det da man ikke er garanteret at de dækker alle områder - i hvert fald ikke endnu :·)

De fleste fragtfirmaer leverer ikke ud til private da der ofte ikke er nogen hjemme og der ikke er nogen steder de efterfølgende kan afhente pakken. Dermed skal fragtfirmaet til at kontakte den private modtager og aftale tidspunkt for levering osv. - og det holder jo ikke økonomisk/tidsmæssigt.

Så desværre.... Post Danmark er nok det eneste rigtige valg...

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 8. Nov 05
Skrevet kl. 01:46
Hej Alle,

Hvad gør i så hvis I skal sende noget over 20 kg. hvilket man ikke kan med post danmark?
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 10:27
Post Danmark kan godt håndtere forsendelser på over 20 kg - faktisk helt op til 50 kg såvidt jeg husker. Du skal bare have en erhvervsaftale med dem
Tilmeldt 8. Nov 05
Skrevet kl. 02:31
Jeg snakkede med dem, og de sagde at man skulle sende rigtig mange pakker før de gider at koncentrere sig om pakker over 20 kg.
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:25

Du skal få en erhvervskonsulent fra Post Danmark ud og besøge dig. I skal så lave en erhvervsaftale omkring forsendelse af pakker, og du skal have en masse informationer omkring muligheder for forsendelse, kredit osv. Når du har en kontakt til Post Danmark på den måde, åbner der sig nogle muligheder for et noget bedre samarbejde, end det man får ved at kontakte kundeservice.

Inden vi fik en erhvervskonsulent koblet på kunne vi overhovedet ikke få gennemført noget som helst. Men nu får vi en rigtig fin behandling og de hjælper egentlig med mange problemstillinger :·)

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 08:33
Det samme oplevede jeg.

Jeg sidder og udvikler på et koncept, som skal lette ekspeditionen af afsendelse af pakker for e-butikker, og havde i den forbindelse brug for at snakke med Post DK om deres produkter. Deres kundeservice dur ikke til meget, men så snart man får fat i en erhvervskonsulent, så kan der ske ting og sager.

Jeg ved at de 20 kg. pakker ikke er noget problem for posten at håndtere (har været ansat i firmaet, og slæbt på adskillige af dem).

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 10:38
Hej!
Vi har lige skiftet til en blanding af UPS og Post Danmark. UPS er væsentligt billigere en Post Danmark når der er tale om stører forsendelser, derudover er deres service også væsentligt bedre!

Skal dog siges at UPS''s standart priser ikke er billigere, men de er meget nemme at handle med.

Hvis du skal ud i nogle stører systemer, fx med intigration af edi-soft osv er UPS også billigere, de betaler nemlig software licenser mv!

Så mit råd må være at du også lige skal tage en snak med dem!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)