Jeg er i gang med at opstarte en handelsvirksomhed med import af forskellige udenlandske produkter. Fra flere af de udenlandske leverandører har jeg fået eneforhandlerret for 1 eller flere år frem og jeg har også modtaget produkt/vareprøver. Desværre er jeg ikke den store sælger og derfor vil jeg gerne høre Jeres meninger og råd til at komme videre. Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen som har prøvet at sælge til detailhandlen? Hvordan gør man og hvad skal jeg være særligt opmærksom på i den forbindelse? Mine produkter er virkelig nogle jeg tror på, men det er bare ikke mig at sælge. Jeg er mere til det forbyggende arbejde og markedsføring. Regnskaberne kan jeg også, men salgsdelen halter desværre. Især når det er den del som skal bære mine idéer frem. Min idé vil være at ansætte en sælger på provisionsløn. Hvis vedkommende kan sælge produkterne, vil der være store ordrer at hive hjem, da der er tale om konsumentprodukter. Glæder mig til at høre nogle idéer og råd til hvordan jeg får solgt mine produkter. Søren |
altså hvis du ikke har lyst til at sælge selv, så tror jeg sgu ikke du kommer videre uden at skulle hyre nogle personer til at gøre det for dig.... ;-)
Konsumentprodukter, det lyder godt nok svært at sælge... det er vel noget med at gå til supermarkedskæderne... dem har der været flere herinde af... en der gav en dusør for at få en aftale i stand med Bilka eller lignende...
Held og lykke med din videre færd...