Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handelsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er i gang med at opstarte en handelsvirksomhed med import af forskellige udenlandske produkter. Fra flere af de udenlandske leverandører har jeg fået eneforhandlerret for 1 eller flere år frem og jeg har også modtaget produkt/vareprøver.

Desværre er jeg ikke den store sælger og derfor vil jeg gerne høre Jeres meninger og råd til at komme videre. Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen som har prøvet at sælge til detailhandlen? Hvordan gør man og hvad skal jeg være særligt opmærksom på i den forbindelse?

Mine produkter er virkelig nogle jeg tror på, men det er bare ikke mig at sælge. Jeg er mere til det forbyggende arbejde og markedsføring. Regnskaberne kan jeg også, men salgsdelen halter desværre. Især når det er den del som skal bære mine idéer frem.

Min idé vil være at ansætte en sælger på provisionsløn. Hvis vedkommende kan sælge produkterne, vil der være store ordrer at hive hjem, da der er tale om konsumentprodukter.

Glæder mig til at høre nogle idéer og råd til hvordan jeg får solgt mine produkter.

Søren

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:44
altså hvis du ikke har lyst til at sælge selv, så tror jeg sgu ikke du kommer videre uden at skulle hyre nogle personer til at gøre det for dig.... ;-)

Konsumentprodukter, det lyder godt nok svært at sælge... det er vel noget med at gå til supermarkedskæderne... dem har der været flere herinde af... en der gav en dusør for at få en aftale i stand med Bilka eller lignende...

Held og lykke med din videre færd...

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:10
Overvej at tilbyde dropshipping af varerne. Så kan du overlade bøvlet med at sælge til andre.

Hvilken type varer er det?

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 10:17
Hej Søren,

Du skal have dine produkter solgt, og i den sammenhæng er du din egen størte fjende! -husk på, at pengene tjenes på fronterne og ikke hjemme i sauna''en. Du skal ud hvor køberne er! -du skal enten lærer det selv eller også skal du betale dig fra det. Og du skal betale godt for at få de bedste på marked.

Og hvad gør du nu! -salg er ikke særlig kompliceret, men blot en enkelt og meget simpel process der skal gentages om og om igen! Vigtigst er du konstant evaluere processen og fjerne det der ikke virkede, og fortsætter med det der virker! -Således opnår du den bedste mulige salgsproces med størt mulig suscces. Og ja, telefonen er det bedste i mange tilfælde, desværre!

At sælge til detail handel kan være en hård nød at knække. Dvs, komme indenfor. Der er mange om budet. Det er spørgsmålet om du er vedholdende nok, og evner at bliver ved med at kontakte dem indtil de siger ja. Detail har to forskelle typer produkter (groft sagt), der er hyldevare og spotvare. Det er "nemmest" at komme indenfor med en sportvare, men det kan være et godt afsæt til en hyldevare.

Skriv evt en PM til mig, så kan jeg hjælpe lidt på vej. Hvad er det for nogle produkter???

Hilsen

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 10:52
Der er tale om solcreme, chokoladekiks og hårvoks.

Hvad betyder dropshipping og hvad menes der?

Mvh. Søren

Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 10:57
Det med saunaen har du helt ret i og jeg er da også klar over, at jeg måske bliver nødt til selv at skulle sælge mine produkter i sidste ende. Er der nogle måder hvorpå det er lettest at få foden inden for? Nu skriver du spotvarer ofte er nemmest at få solgt og det kan da også være måden at gøre det på og så senere håbe på en fast hyldevare, men hvad vil være vigtigt at lægge vægt på ved en samtale eller et møde?

Der er tale om solcreme, chokolade kiks og hårvoks. Indtil nu har jeg selv haft kontakt til nogle detailkæder, som straks afviste mine solprodukter fordi jeg var for sent ude til denne sommer. I stedet har jeg fået aftalft at holde 2 møder i efteråret med henblik på sæsonen 2008. Så nu håber jeg bare det går godt og at de er interesserede.

Hvordan kommer jeg bedst i kontakt med nogle gode sælgere. Vil det være annoncer eller som Brian har skrevet med en dusør for at få foden inden for. For det er jo det der er målet.

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 11:18
Hej Igen,

Ja, du har selv gjort dig dine første erfaringer, solcreme til næste sommer skal på plads i efteråret, og hvde du haft julepynt til julen 2007, var du nok allerede for sendt ude! Og dog (nu er du lidt uheldig med vejret og solcreme! -men havde det være en kanon sommer havde der måske være mangle på solcreme og du kunne have været heldig at afsætte nogle kasser som spotvare. Kan nås endnu!)

Skal du til møde ville jeg fokuseret på 2 ting, leveringen og prisen. Lav en business case for butikken så han kan se at der er kr. i det og leveringen er stabil og nem!

eksemple.... hvis butikken køber 100, skal de kun sælge 25 så er deres fortjeneste hjemme = lav risiko. Og sælges der 50 har de en fortjeneste på xx kr. osv osv osv.

Leveringen kan du lave det samme, bestille de Onsdag er varen der fredag, bestilles torsdag er varen der mandag osv osv osv. Er du butik i dit nærområden, er varen der om eftermiddagen, og du kommer og sætte den på hylden.

Og lige en idé!!!! -måske der nogle "små butikker" tæt på en strand i dit lokalområde, f.eks iskiosk eller lign, hvor du kan have din solcreme stående, og de kun skal afregne når du har solgt nogle....

God fornøjelse!!!

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)