Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil canonical url virke i dette tilfælde?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter vi har flyttet vores website fra et system til vores eget, har vi haft et problem med duplicate content. På en eller anden mærkelig måde har vi fået indekseret en masse url'er med parameteren ?wpmp_switcher=desktop. Vi har egentlig ikke haft brugt mobile pack i over et halvt år, og vi bruger slet ikke Wordpress længere (og har ingen links url'er med denne parameter).

For at løse problemet har jeg på alle sider sat en canonical url til sig selv. Så hvis du f.eks. går ind på http://www.godekarakterer.dk/byggeri-og-energi-eksamen-htx?wpmp_switcher=desktop , så er der en canonical url til http://www.godekarakterer.dk/byggeri-og-energi-eksamen-htx .

Så mit spørgsmål:
Vil Google efter noget tid respektere denne canonical url og deindeksere de andre? Eller skal jeg få lavet en 301 redirect fra url?

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1751
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Holdgaard:
Vil Google efter noget tid respektere denne canonical url og deindeksere de andre? Eller skal jeg få lavet en 301 redirect fra url?

301 er bedre, canonical link tag er knap så stabil.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:06

Ja 301 er bedst, men det kræver at man ved hvad man laver da man ellers kan komme til at ødelægge andre ting. Så min anbefaling vil være at hvis du vil bruge 301 redirect som reelt er bedst, skal du kun gøre det ved den query. Og dermed ikke lave en som inkludere alle querys uden du ved hvilke ting du bør tage højde for.

Canonical er fin nok, men det er op til Goggle om de vil følge det eller ikke, selvom de gør det i de fleste tilfælde, sker det også at de ikke gør det.

Mvh Kim.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 17:19

I WordPress kan du hakke valgmuligheden omdirigér af ? query via pluginnet WordPress SEO. Jeg har så erfaret at den ikke har virket i de tilfælde jeg har brugt den. Mens det ældre separate plugin fra selvsamme Mr Yoast virker helt fint. Havde ellers afinstalleret det gamle plugin da jeg så den funktion var taget med i den ny WordPress SEO, men jeg blev klogere.

Mht Magento er Yoasts løsning en SEO-extension der bruger canonical. Det er i øvrigt også 1000 gange bedre end at der slet ikke er noget. 

Men ja, jeg har også set at den der canonical ikke virker altid. Men absolut bedre end 100% Duplicate Content-katastrofer.  

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:58

Hvis det var mig, ville jeg lave en 301 Redirect med det samme - men nu fortæller du jo at du er flyttet fra WordPress og til et unavngivent.

Hvis queries ikke bliver brugt, så overvej at betale Kim Tetzlaff til at gøre det, da det er lige hans boldgade med teknisk SEO, hastighedstuning, 301 Redirects og .htaccess.  Hvis du havde beholdt WordPress skulle du bare installere et plugin for at løse det med spørgsmålstegnet - medmindre der var programmeret noget specielt hvor queries returnerede andet end det samme resultat hver gang. Hvis du vil lure hvordan det er lavet så er den her: http://yoast.com/wordpress/permalink-redirect/ 

I øvrigt, så lyder det som om du har et problem, der af uforståelige grunde bliver ved. Og der er mit svar at det må være fordi du har et stærkt link med den query string. Enten internt eller eksternt. Den kan så findes og fjernes.

Problemet kan så opstå hvis andre finder på at lave numre, men der burde begrænsning på miseren, så længe der er sat Canonical tag på.  Ellers var Magento da helt på spanden, eller også har jeg overset en undergrundsløsning til deres DC problemer - for den officielle er canonical extensions.

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:02

Hvis det var mig, ville jeg lave en 301 Redirect med det samme - men nu fortæller du jo at du er flyttet fra WordPress og til et unavngivent.

Hvis queries ikke bliver brugt, så overvej at betale Kim Tetzlaff til at gøre det, da det er lige hans boldgade med teknisk SEO, hastighedstuning, 301 Redirects og .htaccess.  Hvis du havde beholdt WordPress skulle du bare installere et plugin for at løse det med spørgsmålstegnet - medmindre der var programmeret noget specielt hvor queries returnerede andet end det samme resultat hver gang. Hvis du vil lure hvordan det er lavet så er den her: http://yoast.com/wordpress/permalink-redirect/ 

I øvrigt, så lyder det som om du har et problem, der af uforståelige grunde bliver ved. Og der er mit svar at det må være fordi du har et stærkt link med den query string. Enten internt eller eksternt. Den kan så findes og fjernes.

Problemet kan så opstå hvis andre finder på at lave numre, men der burde begrænsning på miseren, så længe der er sat Canonical tag på.  Ellers var Magento da helt på spanden, eller også har jeg overset en undergrundsløsning til deres DC problemer - for den officielle er canonical extensions.

PS: Hvis det kun er den og det er et eksternt link, så lav da en 301 Redirect, så I beholder link juice og der ikke er DC. Det kan også være at canonical gør at tiden løser det. Det har jeg hørt en SEO-person sige, men jeg er nok ikke så tålmodig igen, når jeg alligevel lige har redirect muligheden.

Fra København V
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 34
Fra  Print.dk - kvalitet til lavpris Skrevet kl. 14:38

Lars Holdgaard:
?wpmp_switcher=desktop

Jeg har selv nogle problemer med nogle gamle query strings. Jeg har indsat denne kode i min .htacces  som fjerner og 301 redirecter queren. Det burde løse det :-)

RewriteEngine On

RewriteCond %{QUERY_STRING} ^wpmp_switcher=desktop.*$
RewriteRule ^(.*)$ http://www.ditdomæne.dk/$1? [R=301,L]

Vi laver diverse print i København, men sender til hele landet :-)
Print.dk  - kvalitet til lavpris | http://www.print.dk  

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:11

Ronni Hansen:

RewriteCond %{QUERY_STRING} ^wpmp_switcher=desktop.*$
RewriteRule ^(.*)$ http://www.ditdomæne.dk/$1? [R=301,L]

Så ryger alle til forsiden - en let og fin nok løsning, hvis der er voldsomt mange sider, ellers vil det være bedre at 301 redirecte hvert enkelte side over på den korrekte placering.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København V
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 34
Fra  Print.dk - kvalitet til lavpris Skrevet kl. 15:13

Jonas Jørgensen:
Så ryger alle til forsiden

Hmm, blev lige i tvivl. Men har lige testet det på mit site og den beholder den fulde url, men fjerner kun query stringen. 

Vi laver diverse print i København, men sender til hele landet :-)
Print.dk  - kvalitet til lavpris | http://www.print.dk  

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 17:03

Min fejl - havde ikke set ordentligt efter - den er fin fin

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)