Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webshop med handel af proteinpulver.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 12
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle! 

Jeg har gået meget og tænkt over at starte en webshop. Jeg har gået og tænkt frem og tilbage på hvad jeg kunne sælge. I starten havde jeg tænkt mig at sælge tøj, men ved nærmere omtanke har jeg indset at det ville være meget svært. Jeg kom så i tanke om proteinpulver, du ved det som folk der styrketræner tager for at få det proteinindhold de har brug for. Jeg ved også at der er meget salg i det, da der er rigtigt mange der bruger det. Jeg kom så i tanke om at det måske var farligt at sælge "fødevarer/kosttilskud", da der er mange ting der skal være i orden der. MenBig Smile da det ikke er ulovligt eller noget at sælge/købe det i DK, kan jeg heller ikke se problemet i det. Men er det farligt at begynde på at sælge noget man skal putte i munden?

Vil sætte pris på hvis i giver at hjælpe!

Mvh.

Aske :D

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 23:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

// Daniel Poulsen

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 23:52
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Daniel Poulsen:
Har du undersøgt hvor mange konkurrenter du har på det marked?
Jeg søgte lige hurtigt på Google: https://www.google.dk/search?q=proteinpulver&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&client=safari

Ja og hva så? Det handler bare om differentation eks. ved jeg at næsten alle protein pulver producenter tilsætter aspartam til deres pulver og aspartam har nogle problemer med de break down produkter der kommer inde i kroppen, til trådstarter kan jeg sige kig lige på dette paint billede jeg har lavet.

nb! grunden til at jeg skriver en eller anden hæmmer er fordi at stoffet ikke har et navn endnu.

Og til trådstarter du kan vel godt se hvor jeg vil henad med dette kan du ikke?

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 00:04

Lurks in the dark:
Det handler bare om differentation eks. ved jeg at næsten alle protein pulver producenter tilsætter aspartam til deres pulver

www.bodylab.dk der er Danmarks største producent sætter NETOP en ære i IKKE at tilføje aspartam til deres proteinpulver, men et andet mere sundt sødemiddel, og dem får du nok svært ved at konkurrere med. Jeg har selv en shop med kosttilskud, og tro mig. Det er en hård hård branche. 

Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 02:01
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Aspartam er på ingen måder farligt, når man indtager det inden for de grænseværdier, der er sat af myndighederne. Der findes så mange skrækhistorier på nettet om dette. Det har været brugt i bl.a Cola Light siden starten af 80'erne, og er så gennemtestet som noget kan være - der ville være hobetal af hjernetumorer, blindhed, depressioner og hvad man ellers kan finde på at tilskrive aspartam, hvis der havde været hold i disse skrækhistorier..

Det er rigtigt, at et af nedbrydningsprodukterne fra aspartam er methanol (træsprit) som man kan blive blind af, hvis man drikker det (ofte en alkoholiker, der indtager størrer mængder træsprit), men det er så mikroskopiske mængder, der dannes fra nedbrydningen af aspartam, at det ikke har nogen sundhedsmæssig betydning overhovedet - det bliver lynhurtigt omsat til Co2 og vand i tarmen - til sammenligning indeholder almindelig frugtjuice mere end dobbelt så meget træsprit pr liter end Cola light pr liter.

Der findes en sjælden sygdom, som nogle ganske få børn fødes med hvert år (Føllings sygdom), der betyder, at disse børn mangler et enzym, så de ikke kan nedbryde aminosyren phenylanalin (aspartam indeholder phenylanalin). Det er phenylanalin der er markeret med turkisblåt på figuren ovenfor (og ikke en eller anden hæmmer :-)

Phenylanalinen ophober sig således i kroppen, og man ved at phenylanalin er neurotoxisk (= giftigt for hjernevæv). Børn med Føllings sygdom må således ikke få Cola Light, mælk, kød osv,  da det giver ophobning af phenylanalin i hjernen og dermed hjerneskade.

Vokne og børn, der kan nedbryde phenylanalin normalt (dvs stort set alle), er det på ingen måder farligt for at indtage aspartam.

Den kemiske figur ovenfor ligner et aspartammolekyle - der er 4 brintatomer, et kulstofatom og et oxygenatom i Methanol

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 18:08

Au79 det kan godt være at du har ret men jeg indtager stadig ikke aspartam :-)

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 20:43

Yes enig

der er ingen der med sikkerhed kan sige om aspatarm er farligt eller ej på sigt. men sandheden er at det består af noget værre skidt, og test med rotter viser at de har lettere ved at udvikle cancer http://www.alun.dk/helse/aspartam-er-kraeftfremkaldende.html

det er vidst også en lidt lummer historie om hvordan FDA godkendte det i sin tid.

uanset hvad, så vil jeg hellere have lidt sukker, end at være et levende eksperiment

ang. topic: som nævnt, er det et meget mættet marked, så ville kun bevæge mig derind, hvis du har et banebrydende produkt eller kan sælge ultra billigt, og har en masse gryn til markedsføring

jeg handler selv mit pulver hos bodylab. prisen er ikke bedre end så mange andre steder, men det er aspatarm frit, og så er smagen mindre syntetisk end så meget andet jeg har smagt

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 129
Fra  Smidt & Bohlin Smidt Happens Skrevet kl. 12:10

Hej Aske.

Jeg har selv en side som henvender sig til mange af emnerne inden for styrketræning, og kost tilskud som proteinpulver. Men som det også er blevet nævnt her i tråden, så er der utroligt høj konkurrence på området.

De fleste shops der sælger træningsprodukter, bruger ihvertfald en hel del kræfter på SEM.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:00

Og uanset om man så putter asparges i sit proteinpulver (eller hvad I snakker om), så handler det stadig om at lave online marketing, og komme før de andre. Her er konkurrencen super mega stærk, uanset om man differentierer sig eller ej.

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 20:32

Du skal i hvert fald sætte dig godt ind i reglerne, da du vil komme under kontrol hos FVST. Der er også kommet gebyrersalg af kosttilskud og de er ikke små.
https://www.fvst.dk/Foedevarer/Ernaering/Kosttilskud/Sider/forside.aspx

https://www.fvst.dk/SiteCollectionDocuments/25_PDF_word_filer%20til%20download/07kontor/kosttilskud/Spørgsmål%20svar%20på%20fvst%20dk%20om%20Ny%20betalingsordning%20fra%202011%20til%20finansiering%20af%20styrket%20kontrol%20med%20kosttilskude.pdf

Mvh Kristina

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)