Jeg er ved at tænke på at skifte fra min gode gamle windows Xp, på min kontor maskine.
Skal sige at der bliver ikke spillet spil på den, at det er en halvgammel maskine, med en gammel single core processor, og et simpelt bundkort/grafikkort som jeg ikke har lyst til at udskifte for at kunne køre windows 8.
Jeg har brug for et stabilt styresystem, til net brug / kontorbrug, ikke til avancerede regnekraftige opgaver. Jeg er i tvivl om hvorvidt Chrome OS er egnet, kan den gemme filer lokalt på hard disken, eller skal alting foregå i skyen ? Jeg er ved at skifte til open office som office program og mon ikke det kører med Chrome OS ? Hvad med MS Outlook live mailboks kører den på Chrome OS ?
Har i gjort jer erfaringer i den retning, hvad synes i om Chrome OS ?
Hvis det kun er til simple kontoropgaver og internet, har du så overvejet Ubuntu?
Det er et forholdsvis simpelt styresystem og kræver meget lidt af computeren. Jeg har selv haft det kørende på min stationære Dell fra 2002 med XP, og det fungerede ganske fint, indtil den døde helt for et år siden. Jeg ved ikke, hvordan det eller om det kan kobles på MS Outlook live, men det kan brugerne på ubuntudanmark.dk sikkert svare på. Men Ubuntu kan være en fornuftig løsning, hvis du vil forlænge levetiden på din gamle pc.
Tråden er efterhånden en smule gammel, men det kan jo være at du stadig mangler svar? Under alle omstændigheder kan det jo gavne andre :-). Du kan sagtens køre Chrome OS på din windows computer. Det er lige før jeg vil våge at påstå at chromium OS kan klare de opgaver du beskriver, bedre end Ubuntu. Du kan evt. læse mit indlæg om hvordan man installere Chrome OS på Windows.