Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Malerileje - hvad er du villig til at betale?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 06
Indlæg ialt: 187
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Uanset størrelse og værdi skal lejeprisen være den samme.
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:02
Jeg mener at have set et attraktiv tilbud, hvor man betalte en leje pr. måned, men hvor beløbet senere kunne konverteres til køb af et af de lejede værker. Det virker mere attraktivt for mig, så jeg ville som udgangspunkt ikke leje uden at der var en interessant købsaftale med i pakken.
Tilmeldt 18. Apr 06
Skrevet kl. 18:22
Hvis kunden vælger at købe maleriet får de selvfølgelig modregnet lejen.
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:37

Dato: 13-07-2007 12:57:45 Forfatter: Dorte gabi Uanset størrelse og værdi skal lejeprisen være den samme.

Hmmmm........Undskyld mig, men hvor er logikken i det? Hvis jeg skal leje en polo eller en audi R8, så er der godt nok forskel på lejeprisen!!!

Er det fordi at alle malerier er relativt billige, at du vil gøre det på den måde? (Er det sådan nogle malerier fra malerifabrikker som fx. IKEA og andre benytter? For så kan det være rimeligt nok)

Hvis jeg skulle betale det samme for et maleri til 30.000 som for et til 3.000, så ville jeg føle mig snydt som kunde, hvis jeg skulle leje det til 3.000.....ville du ikke selv det?

For mit eget vedkommende, så ville jeg altid vurdere lejen udfra maleriets værdi. Kan ikke finde logik i det andet.....sorry

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 21:39
Dato: 12-07-2007 13:03:57 Forfatter: Dorte gabi
Jeg har malerierne i kommission og nogle ejer jeg også. Det er ikke noget jeg skal afskrive.

Malerierne har forskellige priser, og det skulle helst ikke være pga prisen at man vælger at leje et maleri, men fordi man syntes det er pænt/spændende malet.

Jaeh......men ofte hænger pris og kvalitet sammen, så det man synes er ''pænt'' <- kan ikke lide det ord om kunst ;o) er jo også ofte det dyre...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 21:41
Dato: 12-07-2007 14:13:12 Forfatter: MetteSkagen
Jeg har skrevet 130,- men jeg synes godt der må være forskellige priser på forskellige størrelser - hvad nu hvis jeg vil have et meget stort til den store hvide væg og to mellemstore til køkkenet? Sæt hellere prisen lidt højere og lav rabat hvis man lejer flere.

4 størrelser:

59,-

99,-

169,-

249,-

Ved leje af 4 - uanset størrelse - er det billigste gratis :)

Medmindre at det er samme kunstner, så giver det vel ikke mening at prisætte udfra størrelse?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 21:49
Bare af ren nysgerrighed....

Har du gennemtænkt konceptet virkelig grundigt? Hvis du fx. stillede op i min virksomhed med malerier med priser fra 1.500-150.000 og sagde at lejen var den samme, så kunne jeg ikke tage dig seriøst. Den model går bedre, tror jeg, hos helt almindelige private mennesker, uden forstand på kunst.

Har du overvejet at sortere i hvilke kunstnere du vil tilbyde. Checkede lige dit "site", hvor du skriver, "alle kunstnere kan henvende sig". Det betyder så, at du også ? kommer til at repræsentere talentløse fritidskunstnere, som du så vil tilbyde firmaer og private?

Min frygt på dine vegne er, at du måske kommer til at skyde dig selv i foden, ved at favne alt for bredt....... Just my 2 cents.

PS. Det kan godt være at ens lejepris gør det simpelt, men ikke uden at nogle vil føle sig snydt eller i værste fald.....vælger dig fra som useriøs.

Tilmeldt 18. Apr 06
Skrevet kl. 08:51
Hej Business

Fik du luft?  Jeg ville næsten tro at jeg var kommet til at træde dig over tærerne.

Mit spørgeskema går ikke på B2B men B2C. Der er amdre muligheder for virksomheder, men det tager jeg ikke op i den tråd her.

Alle kunstnere er velkomne til at ansøge om at komme ind og udstille hos GalleriBiblioteket, men det er mig der bestemmer hvem der kommer ind. F.eks. en dame som har boet det meste af hendes liv i udlandet og har en lang kunstnerisk uddannelse derfra. Hun opfylder ikke de annerkendte galleriers krav til at udstille hos dem, men hun er virkelig dygtig! Jeg vil ikke have husmor"kunst", og regner med at jeg skal have imellem 15-20 kunstnere.

Skriv igen hvis du ikke syntes du fik svar.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 15:33
Dato: 19-07-2007 08:51:05 Forfatter: Dorte gabi

Hej Business

Fik du luft? Jeg ville næsten tro at jeg var kommet til at træde dig over tærerne.

Mit spørgeskema går ikke på B2B men B2C. Der er amdre muligheder for virksomheder, men det tager jeg ikke op i den tråd her.

Alle kunstnere er velkomne til at ansøge om at komme ind og udstille hos GalleriBiblioteket, men det er mig der bestemmer hvem der kommer ind. F.eks. en dame som har boet det meste af hendes liv i udlandet og har en lang kunstnerisk uddannelse derfra. Hun opfylder ikke de annerkendte galleriers krav til at udstille hos dem, men hun er virkelig dygtig! Jeg vil ikke have husmor'kunst', og regner med at jeg skal have imellem 15-20 kunstnere.

Skriv igen hvis du ikke syntes du fik svar.

Du har ikke trådt mig over tæerne......

Mit fokus gik på, om hvorvidt det er en god måde at køre forretning. Altså at du ikke har forskellige priser....uanset om det er BtB eller BtC Det er bare en model, som kan være uhyggelig svær at retfærdigøre eller argumentere for.....Hvilket du heller ikke har gjort, udover at det skal gøre det nemmere. Jeg synes da at grundidéen er glimrende og jeg er sikker på at du kan tjene penge på det.

Så grundlæggende synes jeg bare, at du nærmest beder om at få diskussioner med dine potentielle kunder. Hvad vil du sige til de der spørger, hvorfor malerierne koster det samme at leje, når prisen er forskellig? At det er nemmere for dig?

Anyway....det styrer du jo naturligvis selv. Bare lidt ærgeligt, at du opfatter det som om, at jeg skal have luft, i stedet for at forholde dig til inputtet vedr. prismodel.

Held og lykke med dit projekt uanset hvordan du nu vælger at gøre det.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)