Hej Aminoer, Jeg skriver til jer fordi jeg simpelthen vil høre om det står ligeså slemt til hos jer, som det gør hos mig. Jeg er nu i den heldige situation at skulle til at indberette moms for første gang, (faktisk kun halvt ironi, det er sgu lidt sejt!) men i forsøget på at gøre dette er jeg kommet frem til den konklusion at det er nemmere at sætte sig ind i samtlige af Skats regler end at indberette moms hos dem! Det startede skam godt, da Skat jo er så venlige at huske én om de penge som man skal huske at indberette og betale, i en mail. Men ligeså snart jeg nåede ind på dette link som i øvrigt var ugyldigt på grund af et tilføjet "." for enden, begyndte en længere kamp. Udover det fuldstændig latterligt organiserede design som igen henleder til min overskrift, har jeg været ude for åbnede sider der lukker lige så snart man logger ind gennem Digital Signatur (NemKonto, stadig ingen løsning fundet), selvmodsigende argumenter (i forsøget på at melde mig til PBS) og bedst af alt DanID som jo er så forfærdeligt glade for det Java. Efter at have fundet ud af at man, for at logge ind med Digital Signatur, skal gå væk fra login-siden og derefter åbne pop-up siden med login-vinduet uden for selve internettet kom jeg endelig ind på Tastselv. Det slutter dog selvfølgelig ikke her! For Skat havde i deres hast selvfølgelig glemt at tilføje til deres reminder-mail at man skal tildele sig selv rettigheder til Tastselv hvis man altså gerne vil indberette Moms. Det står der altså desværre bare ikke noget om nogen steder, så efter at have ringet og fået forklaret hvordan, venter jeg nu stadig på at ændringerne træder i kraft, så jeg kan få indberettet min moms. Kan det her virkelig passe? Den højeste skatteprocent i verden, og så er der ikke engang lagt nogle kræfter i at gøre det en lille smule nemt? |
VIL staten faktisk have min momsindberetning?!
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)