Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vare beskadiget?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg skal lige høre om noget.

Jeg har en kunde der har købt et keramisk Armani ur.

Jeg ved med Garanti at det er sendt uden defekt.

Kunden modtager så uret, siger det var i stykker da de havde modtaget det. De har sendt et billede af det, og det ligner at man selv har forsøgt at gøre remmen mindre, det dur på ingen måder med keramiske ure. Det har ligget i en kasse med skum, selve urboksen det har ligget i er også ganske intakt ingen skrammer og den ydre kasse har heller ingen synlige tegn.

Skal kunden tage denne med post danmark, eller skal jeg bare æde den og så sende et nyt ur, for jeg får vel problemer med at bevise at det er dem der har forsøgt ændringer på uret?

Fra Støvring
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 128
Fra  Tie-shoppen.dk Skrevet kl. 17:23

Det var en af de svære :-).

Du skal have fat i købeloven her. Jeg kan ikke huske det præcise svar umiddelbart, men utroligt nok kan du højst sandsynligt finde svaret på www.gymnoter.dk.

Gå ind i erhvervsret og fin notater til købeloven.

Det er utroligt let forståbart og gennemgår de klassiske jurabøger perfekt.

Held og lykke :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til at starte med kan det vel aldrig blive kunden, der skal tage den med post danmark. Det er trods alt dig, der har afsendt varen og valgt forsendelse måde, værdiforsikring m.m.

Kunden skal/bør/kan kun gøre indsigelse til posten, hvis emballagen er beskadiget.

Du bør bede kunden om at sende varen retur. Hvis du kan dokumentere at det er kunden der har beskadiget uret, skal du af gode grunde ikke erstatte uret. Men du skal overholde købeloven, og bytte varen hvis det ikke beviseligt er kundens egen fejl.

Hvis det er Post Danmark, der skal erstatte varen, er det dig der skal starte en reklamationssag, da det er dig som afsender, der har en kvittering.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:47

seekinfo:
De har sendt et billede af det, og det ligner at man selv har forsøgt at gøre remmen mindre, det dur på ingen måder med keramiske ure
Du har fået et godt svar fra Karsen S H - bare lige fra min side - hvor har du det med at man ikke kan ændre remlængde på keramiske ure?

Enten er den integreret og kan justeres eller den kan afkortes - der er ikke urtyper man ikke kan få remmen til at passe til armen på

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:09

Du skal under alle omstændigheder modtage reklamationen og når du har modtaget uret

kan du vel hurtigt se om remmen er ændret/udskiftet - derefter skal du så sende et nyt ur

eller begrunde hvorfor du ikke mener reklamationen er reel.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)