Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er email adresser værd ?

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Go ide Kristian Yes

Og Lennart - fortæl os lige når du har solgt dem for nogle hundrede tusinde ikke, så vi kan blive klogere på dette område :)

 

Fra Præstø
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 90
Fra  Xcale Group Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Naturligvis :-)

Jeg driver til dagligt webshoppen filato.dk hvor vi sælger garn online samt i vores butik i Præstø.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Bid evt. lige mærke i at et samtykke givet til en virksomhed ikke kan sælges videre i danmark uden at hver enkelt samtykke genindhentes.

Kort fortalt så se det på den måde at ejeren af e-mail har givet tilladelse til at firma A må kontakte vedkommende. Uanset hvor meget ejeren har accepteret at modtage af e-mails fra firma A, så er det ikke juridisk muligt at firma A kan videresælge dette samtykke til firma B uden at ejeren af e-mail'en accepterer at firma B overtager samtykket.

I praksis vil det sige at firma A skal tilbage og spørge ejeren om han må sælge samtykket videre til firma B, dvs skal kontakte ejeren eller sende vedkommende en e-mail.

Den eneste måde et samtykke kan "transfers" på er hvis firma B direkte køber Firma A, og kører firma A videre. Det er sågar ikke tilladet bare at lade samtykket "sive" op i moderselskabet, da dette er en anden juridisk enhed.

Man kan med andre ord ikke "sælge en aftale" uden begge parter er enige om det, og man kan ikke på forhånd acceptere at den ene part må sælge aftalen til hvilken som helst juridisk enhed, det skal være specificeret ved aftalens start for at undgå tvivlsspørgsmål og problemer der kan kende salget ugyldigt i en eventuel fremtidig sag.

Hvad er dine e-mail-adresser så værd?.... ca. 0,- kr hvis du skal holde dig inden for lovens og god markedsføringsskiks rammer. ;-)

Fra Præstø
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 90
Fra  Xcale Group Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

@Oscar.

Det er jeg ikke enig i da email adresserne ikke er indsamlet i Danmark, men i de pågældende lande fra sites der opererer i disse lande. Så Dansk lovgivning er ikke gældende, så vidt jeg ved.

Jeg driver til dagligt webshoppen filato.dk hvor vi sælger garn online samt i vores butik i Præstø.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Lennart Øster:
@Lars
Ja det er private mail adresser.
Som nævnt før er det inden for Erotik, da de fulgte med et køb af websites. Så alt inden for denne branche er lovligt.
Det er da ikke det mindste lovligt at spamme inden for erotik - hvor har du det fra dog?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:
Er reglerne også sådan i England, Sverige og Norge hvor mailadresserne er indhentet?
Ja i alle fald i Sverige er spamregler lige så klare og der nu gives kæmpe bøder, men det er vist sådan at Sverige strammede senere end andre - her virker det som 2004 hvor alle privatpersoner blev omfattet: http://www.idg.se/2.1085/1.82924 og mere her fra forrige år hvor også alle selskaber blev omfattet af de det var forbudt at sende emails uden forhåndsaccept til http://job.computerworld.dk/art/22853/sverige-vedtager-eu-regler-om-spam-

Jeg ville TRO det var samme sag i UK, alt andet ville være mystisk

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra St julians, Malta
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad koster det egentlig at sende så mange emails ud? og hvordan gør man?

Ved ikek selv noget om email marketing er bare nysgerrig :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin - Ecomdia:
Hvad koster det egentlig at sende så mange emails ud? og hvordan gør man?
det kan gøres med egne programmer - men prisen - hvis det er spam kan være høj - let mange tusinde kroner  her 50.000 kr for under 500 mails

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Nyheder-fra-FO/Pressemeddelelser/Spam-udloeser-boede-paa-50000-kr

og 15000 for som jeg husker det under 200 mails http://www.computerworld.dk/art/100236/dansk-firma-faar-15-000-kroner-i-boede-for-spam 

Er det langt flere stiger prisen - og mig bekendt (har arbejdet 20 år i hovedsagen i Sverige - er det samme niveu der

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Præstø
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 90
Fra  Xcale Group Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er du kommet til den konklusion at jeg spammer. Det er jo præcis det jeg skriver der ikke skal gøres.

Email adresserne er indsamlet da de har købt og sagt ja til at modtage nyhedsbreve på det/de websites vi købte på daværende tidspunkt. Her var der tale om salg af erotik, som f.eks. sexlegetøj. Så er det da i højeste grad lovligt at sende mails til folk der omhandler dette emne.

Det vil være spam, hvis jeg sender mails til dem om køleskabe eller andre ting.

Jeg driver til dagligt webshoppen filato.dk hvor vi sælger garn online samt i vores butik i Præstø.

Fra Præstø
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 90
Fra  Xcale Group Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

@Cookie

Du har helt ret i at det kan koste kassen at spamme, men som jeg netop har skrevet så er det jo præcis det jeg ikke gør.

Jeg kan også se ud fra din og andres viden at det nok ikke er smart at sælge disse lister til andre, da det virker, som om loven ikke muliggør dette.
Derfor stopper vi salget eller undersøgelsen af dette.

Jeg driver til dagligt webshoppen filato.dk hvor vi sælger garn online samt i vores butik i Præstø.

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)