Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indtjening af reklamer?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg er ved at starte en webportal op og er helt grøn inden for e-virksomheder. 

Så har et spørgsmål angående reklame bannere inde på ens hjemmeside.

Hvad er indtjeningen på sådan nogen reklamer. Bliver man betalt pr. klik? eller hvordan fungere det?

Kan i komme med nogen eksempler på hvad man tjener på det? Altså f.eks. hvis man har 100.000 unikke besøgende på sin side om måneden. hvad cirka. indtjeningen vil ligge på.

Står nemlig mellem det dilemma om jeg skal droppe sådan nogen reklamer eller have dem.

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 10:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er helt umuligt at svare på. Det afhænger fuldstændigt af hvad din webportal handler om osv. Hvilke besøgende der kommer på siden og hvor meget de klikker på reklamer.

Men mit råd vil være at du overhovedet ikke fokuserer på reklamer. Fokuser på at banke din portal op. Få lavet det indhold der skal til og få gjort hvad der skal til for at tiltrække brugere(SEO mm.)

Så kan du altid begynde at tænke på reklamer og indtægt, når brugerne begynder at komme.

\Mikkel

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 10:56

Tak for svaret.

Det var også planen, indlægget var også bare mere så jeg måske kunne få en idé om hvilke slags penge der ligger i det. Da jeg ikke har nogen ide om det.

Hvis man tog udgangspunkt i de 100.000 unikke besøgende. Ville det så ligge mellem 100 kr - 1000 kr. eller 5000 kr ?

I skal ikke følge jer forpligtet til at give et "rigtigt" svar. Men i hvilken retning man vil ligge i.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:05

Hej,

Det kommer også an på, hvilke step i købs processen dine besøgende er i når de besøger din hjemmeside. Er det den første proces, hvor der blot skal findes informationer er dine besøgende ikke så meget værd, som hvis din side er sidste step inden de køber.

Step'et hvor de blot skal finde shoppen de skal købe produktet i, kan 100.000 unikke besøgende være rigtig mange penge værd.

Så 100.000 unikke besøgende kan være alt fra 1.000 til 100.000+ kr. værd...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)