Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af vare fra webshop i Sverige

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Jeg har en kunde der overvejer at sælge varer fra eksisterende dansk webshop i Sverige og er derfor på udkig efter nogle derude med erfaring og eller kendskab til fordele, ulemper og regler forbundet dermed.

Helt konkret har jeg svært ved at rådgive fyldestgørende på kundes følgende forespørgsler:

- Er det påkrævet at der oprettes svensk cvr nummer eller vil det blot medfører at der kan sælges til svenske private med lokal moms ( svensk )?

- kan vi anvende vores danske lager eller vil det medføre sky høje fragt priser (pakker kan nemt ligge mellem 2 og 10 kilo ) ?

Jeg håber der er nogen derude med reel erfaring fra det svenske eller lignende markeder som vil dele deres erfaringer.

I er også velkomne til at påpege andre ting som vi bør være opmærksomme på.

På forhånd tak!

Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper!

Her kan du se en liste over hvilke muligheder der er for virksomhedsformer i Sverige:

http://www.verksamt.se/portal/web/guest/starta/foretagsformer

AB er det mest ansete (Svarer til A/S) - her skal indskydes MINDST 50.000 skr ved stiftelsen. Der kræves endvidere at MINDST én person i bestyrrelsen er bosiddende i Sverige.

Hvis jeg var dig, så ville jeg starte med at sælge fra Danmark til Sverige og se det lidt an over en periode.

Jeg ejer og driver en lager- og distributions virksomhed med faciliteter både i Sverige og Danmark, så du er mere end velkommen hvis du har spørgsmål til forhold i begge lande.

Vi har i øvrigt nogle fantastiske priser på forsendelser fra danmark til Sverige - den sender jeg dig lige i en privat besked :)

God fornøjelse med projektet Smile

Mvh,

Martin B.

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)