Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det for svært?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg går lidt med planerne om at starte op med et projekt en gang, når vi er kommet ind i det nye år.

Derfor er jeg ved at se lidt på mulige leverandører, og har hold i et par stykker! Dog vil jeg gerne høre jeres mening omkring leverandører udenfor EU. Jeg tænker her primært fra USA, idet det er der, hvor de to ligger!

P.S.
Undskyld hvis dette har været oppe og vende! jeg er ny på dette forum!

Mvh

Frederik Big Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42

først og fremmest skal du i alle fald importregistreres i dit CVR (og moms) hvis du importerer med videresalg for øje fra f.eks USA. Fra USA er der naturligvis lidt mere adm. bøvl ved import, grundet told osv, og jo også dyrere fragt oftest - men tager du hensyn til alt i prisen, så skal man da vælge der man får den vare man vil ha til den bedste pris. 

Lidt nede i dette link kan du se hvordan du gør rent administrativt ved import fra uden for EU http://www.startvaekst.dk/moms-ved-handel-i-eu 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Oct 12
Skrevet kl. 17:46

- skal nok lige huske at nævne, at konceptet er bygget op omkring dropshipping.

Vil det have stor betydning for avancen på mine varer? her tænker jeg i forhold til told?

Hvor mange % er det?

/Frederik 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:54

Frederik:

skal nok lige huske at nævne, at konceptet er bygget op omkring dropshipping.

Vil det have stor betydning for avancen på mine varer? her tænker jeg i forhold til told?

Hvor mange % er det?

1 du skal ikke regne med at kunne dropshippe fra USA direkte til dine kunder - så skal de jo til at håndtere told/moms/fragt, det tror jeg ikke ret mange vil?

2 Ingen anelse om betydning for dine priser - told er ikke et voldsomt problem % mæssigt - men er forskelligt fra vare til vare - Tolden lægges på vares pris OG fragtprisen som vi jo heller ikke lige kan gætte på.  Told på en række varer kan du se her - og du kan folde hele toldtariffen ud - den er stor http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2035302&vId=0 

Der er også på toppen import moms men den får du refunderet mod den indgående moms.

Du må ind på de links jeg har sendt - der kan du læse det meste - og ellers surf løs efter import fra USA og se de ting der handler om virksomheds import fra USA

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Oct 12
Skrevet kl. 17:57

mange tak for svaret!

- Havde godt nok også på fornemmelsen, at det vil blive lidt for svært.. Sad

Men så må jeg igang med at tjekke nogle flere leverandører fra EU.

/Frederik

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 20:37

Hej Frederik

Er det så inde for en af de to brancher du har stående på profilen..kosttilskud eller iPad/iPhone tilbehør? Jeg ville have sendt dig et par kommentarer på pm, men din profil tillader ikke pm's. Prøv at tage et kig på nogle af de indlæg der har været tidligere her i efteråret. Tilbehør er der rigtig mange der overvejer.

/Martin

Tilmeldt 30. Oct 12
Skrevet kl. 12:14

Hej Martin, skriv til mig via PM nu, hvis det er :-)
 - har rettet, så alle amino'er kan :-) 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)