Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af rejseomkostninger, som skal betales af kunden?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har i flere år faktureret kunder for de omkostninger jeg har haft ved rejser, fx hotelovernatninger, tog- og færgebilletter, og som kunderne jf. aftalen skal betale mig for. De er ikke bogført som udlæg, men som en fakturalinje "Rejseomkostninger", og er en blanding af hotel, broafgifter, togbilletter,  m.m. og specificeret i et bilag.
 
Jeg har selvfølgelig købt togbilletter uden moms, men ved faktureringen af kunden har jeg tillagt moms for de samlede rejseomkostninger.
 
Dette efter aftale med kunden, og som jeg også mener jeg fik det oplyst af Skat på et informationsmøde, og det har fungeret fint indtil nu:
  
En momsregistreret kunde har nu klaget over, at der er tillagt moms til togbilletter.
 
Hvad er det korrekte, hvis det ikke føres som et udlæg? Det nemmeste for kunden er da, at hele fakturaen indeholder 25 % moms.
 
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kopler mig meget gerne på - men mener du gør det helt korrekt - enten udlæg - og så jo uden moms på det der ikke er moms på, eller en samlet regning for flere ting - som også kunne indholde fortjeneste til dig - og med moms på din regning (du trækker jo stadigt ikke moms fra på togbilletten, og for kunden er det ligemeget, han får jo momsen retur, da jeg går ud fra det er et firma)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

haela:

Hvad er det korrekte, hvis det ikke føres som et udlæg? Det nemmeste for kunden er da, at hele fakturaen indeholder 25 % moms.
 

Når du netop ikke fører det som et udlæg, så skal du tillægge moms på ydelsen, når du fakturerer den videre.

Jeg forstår ikke rigtig kundens klage over momsen, da omkostningen jo i sidste ende ikke bliver større for kunden. Det må udelukkende skyldes uvidenhed fra kundens side omkring moms på rejsebilletter, og regler for viderefakturering.

 

Fra Albertslund
Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Fra  TidOp Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin E. Jensen:
Jeg forstår ikke rigtig kundens klage over momsen, da omkostningen jo i sidste ende ikke bliver større for kunden.

Nej, men det forbedre kundens likviditet, hvis momsen kunne undgås.

Jeg spørger altid.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov, 53 10 29 04 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nok næppe købt så mange rejsebilletter, at det har den store betydning for likviditeten.

Men ja, det er rigtigt, at kunden skal lægge lidt flere penge i udgangspunktet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)