Jeg har svært ved at se problemstillingen, idet den moms der skal afregnes nu den 12. november 2012 har en skæringsdag den 30. september 2012.
Hvis du således har udstedt en faktura før skæringsdagen vedrørende klippekort, som endnu ikke er betalt, så kan du kreditere denne igen pr. 30. september 2012. Denne ordning er alt andet lige ikke sat i kraft.
Jeg må så sende en faktura med betalingsfrist og sende dem kreditnota, hvis de ikke betaler. Jeg vil ikke sende rykkere for klippekort.
Nu har jeg ikke læst hele tråden, så med fare for, at der allerede er svaret...
Du kan sende en ordreseddel, som jo på ingen måde forpligter nogen af parterne. Dernæst kan du, hvis ordresedlen accepteres (betales) fremsende en faktura på salget.
På den måde slipper du for at udstede unødvendige kreditnotaer.
Du kan sende en ordreseddel, som jo på ingen måde forpligter nogen af parterne. Dernæst kan du, hvis ordresedlen accepteres (betales) fremsende en faktura på salget.
Hvis der er nogen, der har et bud på hvad en ordreseddel skal indeholde eller der findes et skabelon, vil det hjælpe mig. Jeg har søgt, og ikke fundet nogen - ej heller info om hvad sådan en skal indeholde.