Nu har jeg prøvet dealsite nogen gange efterhånden, jeg har dog lavet lidt forarbejde og set hvad der kunne sælges ved tidligere deals for ca 1 år tilbage og hvad jeg så har fået ud af det.
Jeg lavede min første deal i August og så september og nu i fredags også en, mine deal har været på de 2 største dealsite, men kigger jeg på mine konkurrenter for 1 år siden og mine samt konkurrenternes nu så sælger dealsite intet mere!.
Vi havde en anden vinduespudser i Randers for ca 1 år siden der solgte over 600 deals, men jeg fik solgt 100 deal i første og 25 i anden og kan se der har været 2 andre vinduespudsere efterføglende også her i Randers og de har solgt endnu mindre.
Min konklusion er at dealsite er ved at være godt døde, men hvad bliver det nye så vi skal satse på, udover alm flyers i postkasserne og i butikkerne
Nu har jeg prøvet dealsite nogen gange efterhånden, jeg har dog lavet lidt forarbejde og set hvad der kunne sælges ved tidligere deals for ca 1 år tilbage og hvad jeg så har fået ud af det.
Jeg lavede min første deal i August og så september og nu i fredags også en, mine deal har været på de 2 største dealsite, men kigger jeg på mine konkurrenter for 1 år siden og mine samt konkurrenternes nu så sælger dealsite intet mere!.
Vi havde en anden vinduespudser i Randers for ca 1 år siden der solgte over 600 deals, men jeg fik solgt 100 deal i første og 25 i anden og kan se der har været 2 andre vinduespudsere efterføglende også her i Randers og de har solgt endnu mindre.
Min konklusion er at dealsite er ved at være godt døde, men hvad bliver det nye så vi skal satse på, udover alm flyers i postkasserne og i butikkerne
Mikkel
Det kommer selvfølgelig også an på hvad man sælger, måske giver vinduespusser ikke så godt mere (Lyder mærkeligt, fordi folk skal da have pudset vinduer!).
Men jeg ved der er nogle andre ting, der stadig går lige så godt, som de gjorde for 1 år siden.
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
mad og wellness er jo de 2 ting alle dealsite kører med igen og igen og de sælger da også rigtig meget, synes bare det er lidt sjovt med service fagene ikke kan holde antallet af kunder hjemme
Men jeg bestilte selv en deal en gang og der var den billigere i butikken end det jeg gav og der stod den til halv pris :( Pænt træls
Tror mange sætter "normal" prisen voldsomt op og bare siger det er halv pris, men langt fra er det
Dealsites uddør, fordi der i mange tilfælde ikke er tale om et reelt tilbud.. Det er bare et spørgsmål om tid, før forbrugerne vender det ryggen i større grad..
Jeg tror, at udviklingen går mod mere "instant services" (i mangel på bedre ord i skrivende stund):
En helt almindelig sommerdag... Teknologien er veludviklet! - Den time du har været ude bliver registreret. En vejr-applikation beretter om høj sol. Baseret på dine tidligere købsmønstre, så estimeres sandsynligheden for et impulskøb til SÆRDELES høj!
Du nærmer dig en 7eleven..... 25 meter før - "Bzzz!" Telefonen vibrere.. en SMS! Der står "Kom ind og få 50% på en softice!"
Allerede nu ser vi "intelligente" tilbuds apps, men det er kun begyndelsen. :-)
I dit tilfælde ville det givetvis være anerledes.. Hvornår tænker kunden over de beskidte vinduer? Hvornår er det største incitament for et køb af din service?
Jeg har ikke lige brainstormet på det, men er sikker på, at der er uudnyttede muligheder indenfor en branche :)
Jeg har mistet tilliden til deal sites, efter at have oplevet at førprisen var meget oppustet og den pris jeg betalte muligvis også var lidt i overkanten. Så i deres ivirighed efter at få lavet nogle salg, har de måske glemt, at det er vigtigt at holde på kunden og at kunden har tillid til dit produkt.
Så måske er det bare ud med nogle flyers
Har det ikke givet mange nye kunder når du har lavet aftaler igennem deal sites?
Jeg bruger rigtig mange amerikanske deal sites - hvor jeg ved prisen holder stik, fordi det jeg som regl venter på - er nogle af de produkter jeg ikke vil betale fuld pris for (hvor jeg allerede kender prisen) bliver dumpet 50-90% :D
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Tror dit problem er at folk selv vil ordne deres vinduer. Hvis jeg skal vælge mellem at tage på restaurant for 500 kr eller få en til at ordne mine vinduer for 500 så tager jeg da på restauranten for pengene ;) Derudover er salget vel også bedre om foråret ? Prøv at satse lidt mere offensivt på deal sites i maj/april/juni ville da tro dette er høj sæson ? (Er ikke vindues pudser) :)