Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal man registre sin virksomhed og hvordan? Hvornår skal man have et CVR nr.?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mig en gåde på hvilket tidspunkt man skal registre sin virksomhed. Er det når man begynder at tjene over de 50 000kr eller tidligere? Hvor skal man registre sin virksomhed? Erhvervstyrelsen? Skal man have et CVR nr helt fra starten af? Hvad er en hobbyvirksomhed og hvornår er det et hovederhverv? 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:52

Har du brug for en dygtig advokat? Så få 3 gode tilbud af Ageras lige her!

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 23:17

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19

Der er nu et utal af svar herinde og på nettet. Du skal registrere for moms hvis du FORVENTER at omsætte for mere end 50.000kr på 12 løbende måneder. Overskrider du grænsen, blir du momspligtig også af de første 50000 og det er jo dyrt ( der findes brancher der ikke har moms f,eks taxi og en del behandlere, men det så lønsumsafgift.)

Hobby virksomhed er hvis du ikke har hensigt om fortjeneste og evt underskud kan så ikke trækkes fra i andre indtægter
Hvis du føler dig sikker på ikke at omsætte over 50000 på 12 mdr efter hinanden, kan du køre som person, uden moms fradrag og uden moms på dit salg
God vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Oct 12
Skrevet kl. 23:30

Alt hvad man tjener skal beskattes. Betyder det så at de under 50 tysind kr. skal på ens private selvangivelse? Mit forrige spørgsmål går ikke ud på hvornår man skal momsregistreres, men hvornår man skal registrere sin virksomhed?  

Tilmeldt 31. Oct 12
Skrevet kl. 23:35

Ellers tak for svar til jer begge to. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:06

Ja alt man tjener skal beskattes og er man ikke virksomhed med CPR skal overskud på selvangivelsens punkt 20.

Der er for de fleste en vis sammenhæng mellem CVR registrering og Moms registrering og som sagt, krydser du grænsen på 50.000 kr på 12 mdr efter hinanden (ikke kalender år men 12 efter hinanden - så kan du blive opkrævet moms også af de første 50 - selv om du ikke har haft moms på din regninger - Der må du google løs, om noget specielt skulle gøre at du selv under 50 t vil registrere CVR. Man må registrere CVR og moms allerede fra første krone hvis det er det man vil. Omvendt, bliver det så bar negativ moms og underskud i flere år, så kan skat gå ind og sige det er hobby virksomhed, jvnf. tidl. svar og man mister fradraget for underskud med mere, så hensigten skal være, at lave overskud og drive regulær erhvervsvirksomhed

Hvis du registrerer CVR skal din overskud også på din selvangivelse, bare den udvidede - rubrikerne dfra omkring 111/112

Du skal i alle fald føre regnskab Prøv at gå ind på virk.dk og http://www.startvaekst.dk/ der kan du sætte dig ind i tingene omkring opstart meget bedre og får en baggrund for at forstå tingene bedre

vh

Tilmeldt 31. Oct 12
Skrevet kl. 22:55

Hvad hvis man er på dagpenge og vi ikke har råd til at skifte på en dag fra en indtægt på 12000kr om måneden til måske 0 kr eller i hvert fald meget lille indtægt. Hvad gøre man så? jeg kan forestille mig at lige så snart man registrerer sin virksomhed, kan man ikke få noget i understøttelse. Hvad gøre man så? Findes der iverksætter støtte eller lign.?

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 22:58

Så skal du tale med din fagforening og få det godkendt. Hvis det bliver godkendt kan du få lov til at modregne de timer du bruger i din virksomhed med din dagpenge..

Så lidt understøttelse vil du få .. Men snak med dem om det , så ved du bedre ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59

Det korte svar er nej desværre, man går fra dagpenge til 0
der kan være accept fra nogen om lidt modregning i kort tid, men vent 0. Der er ikke noget der minder om kryds mellem dagpenge og iværksætterstøtte, som jo ville vride konkurrencen mellen de allerede etablerede og nye

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)