Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskud fra ApS til ApS

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

kasso:

Men selvom det ene selskab ikke ønsker pengene tilbage, skal det så stadig laves som et lån? eller er det bare den eneste måde at gøre det på ?

Ville jo være mærkeligt at skrive låneperiode uendelig ;)

Jeg er ikke revisor, men du kan jo næppe lade et af dine ApS forære det andet ApS en sum penge, uden det vil ha skattemæssig konsekvens.

Hvad skulle årsagen være, til at det selskab der giver det andet pengene, ikke vil ha pengene igen i det hele taget? Lånet skal netop ikke hedde låneperiode uendelig - da det givet vil ha rente krav og skat af det - men rente kan MÅSKE undgås med anfordringslån, hvor udlåner kan kræve pengene tilbage helt kortfristet. Om dit ene selskab så undlader at kræve pengene inden for de næste år, er vel en anden sag, men hvad formålet skulle være, med at ikke få pengene tilbage forstår jeg ikke lige. Hvis det er dine ApS begge to, skulle du måske ha den under et holdingselskab i alle fald?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:09

Ja og nej for jeg er jo stadig 50% ejer af det andet firma og ham jeg ejer det med skyder det samme beløb ind privat :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:14

kasso:
Ja og nej for jeg er jo stadig 50% ejer af det andet firma og ham jeg ejer det med skyder det samme beløb ind privat :)

Du skal ha en revisor ind over som direkte rådgiver så vi ikke misser noget. Hvis din medejer af det andet firma skyder noget ind privat - sker det så i det selskab der skal "låne eller forære" pengene til det andet selskab? - eller skyder han direkte sine penge ind i selskabet der skal ha pengene som han måske også ejer 50% af?

I alle fald - hans indskud er det så som lån eller som anpartskapital? Det at hans penge måske kommer som privat indskud og dit måske via selskabet - gør det lidt mere kompliceret, så enten må der meget mere på bordet, eller du tager fat i en af jeres revisorer, som kan tage alle de helt konkrete hensyn og gøre det korrekt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 13:18

kasso:

Så er der jo også tale om lån.

Meningen med jeres indskud er vel, at I på sigt skal have selskabet til at give overskud, så I dermed kan få det lånte beløb udbetalt skattefrit.

Det bliver meget sværere at trække pengene ud igen, såfremt I indskyder dem som selskabskapital.

Eller forventer I aldrig nogensinde, at jeres selskab kommer til at give overskud?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)