Man kan jo næsten tjene penge på alt. Som din konkurrent (men med næsten dobbelt så meget erfaring) eller måske potentiel samarbejdspartner vil jeg da gerne se hvad der kommer ud af denne tråd. Jeg har aldrig før troet at der var så mange som var uvidende om så mange ting. Men jeg synes også at jeg kan føle at gennemsnits alderen er meget lav her på Amino. Når børn på kun 14 år forsøger at starte en webshop hvor de kun tilbyder dropshipping så ender det vel med at vi bare skal leve af at bytte varer med hinanden?! Mht til priser så er det jo et forhandlings spm. Du er oppe imod store etablerede virksomheder som har overhead der skal dækkes via timeprisen, dem kan man nemt konkurrere med indtil man selv har en tilsvarende størrelse for så har man selv brug for overhead omk. Jeg regnede lidt på timepriser for noget tid siden og med en beskeden pris på 250 kr i timen så får man kun ca 28K brutto om måneden hvis man sammenligner med en fastansættelse i et firma som giver 5 ugers ferie, pension på 5%. Små virksomheder har rigtig meget brug for en adm person og helst en som kan det hele, men de er sjældent rustet til at betale for sådan en resource for de synes at 250 kr i timen er mange penge. |
Hej
Jeg er overbevist om at når det kommer til privatpersoner og små og mellemstore virksomheder, så er det der efterspørges helhedsorienteret og gennemarbejdet rådgivning, som er mindre 'salgs' orienteret, og mere 'akademisk' i tilgangen til rådgivningen.
Det siger jeg ikke for at lyde snobbet, men fordi jeg til og med januar arbejdede for et succesfuld rådgivningsfirma indenfor pension.
Her benyttede vi detaljerede økonomiske modeller til at give råd. Dvs. livsindkomst modeller, som kan udbygges med alverdens parametre. Noget jeg har på fornemmelsen at man mange steder ikke gør. Pensionsrådgivningen er ihvertfald gennemsyret af sælgere (assurandører) der påstår at de er uvildige selvom der er tydeligt at de bygger på deres rådgivning på rene skøn.
Desværre lukkede firmaet hvor jeg arbejdede ned, men det har givet mig smag på at starte op som selvstændig eller evt. indgå i et partnerskab med nogle med mere erfaring end mig selv.