Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg drive egen konsulentvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har tidligere skrevet på dette forum omkring start af egen virksomhed, da jeg har været meget i tvivl om, hvad jeg skulle kaste mig over.

Jeg har tænkt meget, og jeg overvejer nu at starte egen konsulentvirksomhed som rådgivende ingeniør. Men da jeg trods alt ikke forventer at kunne gøre det til min fuldtidsbeskæftigelse fra dag 1, vil jeg fortsætte i mit nuværende job og drive virksomheden ved siden af.

Nu er spørgsmålet bare, om det vil give anledning til problemer. Jeg påtænker at starte konsulentvirksomheden i den samme branche, som jeg arbejder i i dag. Jeg er ansat ved en offentlig myndighed og vil gerne tilbyde ingeniørrådgivning som konsulent. Er der nogen, der kender til eventuelle juridiske udfordringer?

Jeg har tænkt, at jeg vil fravælge kunder fra min egen kommune, så der fx ikke opstår interessekonflikter mellem min arbejdsgiver og min virksomhed. Jeg har jo fx tavshedspligt fra mit job, og jeg har adgang til informationer, som måske kan være konkurrenceforvridende, hvis jeg rådgiver kunder i min kommune.

Jeg håber, der er nogen, der kender til udfordringen og måske har nogle erfaringer, de kan dele.

På forhånd tak.

Mvh
René

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 13:24

Hvad står der i din ansættelse kontrakt. Må du have andet arbejde eller selvstændig virksomhed.

Ja der vil være en interessekonflikt hvis du sidder på begge sider af skrivebordet.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:30

Jeg vil undersøge nærmere, om der står nævnt noget om dette forhold i min kontrakt, men det erindrer jeg ikke umiddelbart.

Jeg er selv meget OBS på det med interessekonflikt. Derfor gør jeg det også helt klart, at jeg ikke vil engagere mig med kunder, som kan have relation til min nuværende arbejdsplads.

Det skal gå ordentligt til.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 13:39

Jeg ville som de andre også siger, starte med at tage et kig i din ansættelses kontrakt.

Hvis der intet står i den, så vil jeg bede din chef om en samtale omkring dette. gerne med nogle folk fra kommunen som har forstand på dette, og som kan give tilladelsen.

Du kan evt også starte med at tage en snak med din fagforening, og høre om de har nogle gode råd. evt og de har nogle folk som kunne være bisidder i sådan en samtale. så du har en med på din side.

Men held og lykke med projektet.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)