Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandske kreditkort hos PBS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har lige fået brev fra PBS. Der står at pga. krav fra Visa, Master m.fl., skal kortene nu charges senest 3 kalenderdage efter transaktionen er clearet. Dvs. hvis jeg får en ordre torsdag aften i min e-shop, så skal jeg sende den senest fredag. Ellers kan jeg først afsende og charge mandag som er 4. kalenderdag!!!

Eller hvad hvis varen er i restordre i et kort stykke tid. Så skal jeg efter fire dage aflyse transaktionen og bede kunden betale igen.

Er jeg den eneste der synes dettet er helt galimatias som e-shop ejer?

Fra Taastrup
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 22:26
Hej Jesper

Ok dette har jeg ikke hørt noget om. Det virker jo helt ude i skoven.. Hvad så hvis man først får varen hjem en 5 hverdage, og sender denne samme dag?

Jeg har for nyligt fået de udelandske kort på min webshop, og kan jo ikke forstå at når man hæver nogle penge d. 28. juni, så kommer pengene først ind på min konto d. 11. august. Ja man tror det er en forsinket aprilsnar..

Forsat god aften

M.v.h.

Stones

Dit e-byggemarked

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 09:31
Hej!

Ved dankort er det jo 7 dage (og mener også det var grænser før på visa/master). Men jeg har dog aldrig haft problemer med at indløse senere end det i praksis. Det skal blive spændende at se om de begynder at håndhæve disse grænser.

Stones: Det med at der går så længe inden du får pengene ind, bestemmer du inddirekte selv (da du oprettede aftalen). F.eks. mastercard giver jo op til 40 dage rentefri kredit ... Og den betaler du ;-). Hvis du vil have penegene inden for 7 dage kan du få det - mod et %-gebyr...

/Henrik

Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:14

Jeg forstår heller ikke systemet..

Hvad gør f.eks Bolia.com hvor man først får sit møbel (og pengene hæves) når det er produceret og andre lignende webshops, der kan jo snildt gå en måned før pengene bliver hævet? Har de en speciel aftale?

Problemet opstår også hvis man holder ferie, så må man helt lukke for ordre i den periode, hvor alternativet ville være at ekspedere dem efter ferien.

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 20:05
Den er god nok. Det står også på alle de elektroniske adviseringer, som man modtager fra PBS vedr. betaling med udenlandske kort. Her er teksten, som jeg også har modtaget fra dem:

I 2006 blev fristen for aflevering af transaktioner til afregning ændret fra 7 til 3 dage.Ændringen skyldes nye regler fra MasterCard, Visa og JCB. Du skal sikre, at din terminal tømmes jævnligt og/eller at din batchaflevering sker i god tid og at ingen transaktioner afleveres senere end 3 dage efter købsdatoen. Når du afleverer transaktionerne hurtigt, modtager du også din afregning og dine penge hurtigere. Vær opmærksom på, at du kan risikere at blive mødt med krav om tilbageførsel, hvis du sender transaktionerne efter  afleveringsfristen.

Som det ser ud, så er det ikke PBS, men de udenlandske kort, som har lavet nye regler (sådan læser jeg det), men det giver ikke netbutikker ret lang løbetid ved f.eks. varer, som man først skal have hjem og først må trække beløbet når varen sendes... Den ene hånd ved vist ikke hvad den anden laver !!!

Men jeg vil så sige at jeg aldrig selv har oplevet ikke at få pengene selvom de er trukket senere end 3 dage efter købsdagen.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 18:46
Modtog dette fra PBS:

"Ændringen af fristen for aflevering af transaktioner til afregning gælder alene for fysiske forretninger, der skal sikre at deres transaktioner ikke ligger i terminalen. "

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)