Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselskab! Er det smart?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan man starte et holdingselskab uden at have andn form for selvskab.
Hvad er kraverne til at starte et holding?

Jeg skal bruge informationerne fordi jeg overvejer at lave et holding selvskab og investere aktier.
Er igang med at læse så staten ikke tager min SU og måske låne så jeg har et større rådighedsbeløb?

Håber at i gider svare-
På forhånd tak

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:29
Et holdingselskab er et selskab som ejer aktier i andre selskaber aktivt. Dvs. en ejerandel på 50% eller mere. Det du vil lave er et selskab der laver porteføljepleje (passive investeringer).  

Aktieindkomster og kapitalindkomster (udbytter, aktieavancer m.v.) tæller med i din indkomst i forhold til SU og derved kan der være en ide i at lave et selskab hvis du ikke har behov for pengene privat. En anden fordel er at avancer på de aktier selskabet holder i mere end 3 år er skattefri (for selskabet).

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Skrevet kl. 13:35
Tak.. glæder 3års reglen også hvis det er en investeringsforening man investere i?
Og tror i banken går med til at låne omkring 3 mil hvis man har en start kapital på omkring 4-500.000?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:42
1) Kommer an på hvilke beviser du investerer i men som udgangspunkt gælder den ikke nej.

2) Nej egentlig ikke.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Skrevet kl. 20:13
hmm okey.. tror du slet ikke det er muligt at låne ekstra penge? Det er jo penge lige i lommen og de for jo helt klar besked om hvad penge går til?
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:32
Bankerne er generelt ikke glade for at låne penge ud til sådan noget, uden at du har noget at stille som sikkerhed, 3 mio er mange penge at miste på dårlige investeringer...

Plus der skal en ret solid indtægt til at afdrage 3 mio på et forbrugslån til 8-10% i rente.
Alene renterne er så noget nær 25.000 om måneden...

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 22:14
Hey

Der er flere ting du skal høje dig for øje inden du begynder at stifte et selskab til at investere igennem. - om du kalder det et holdingselskab eller ej har ingen betydning.

Først og fremmest skal du have fokus på beskatningen, som du står overfor. Det er forståeligt, at du gerne vil sikre din andel af SU''en, så i den henseende kan det være meget fornuftigt at investere igennem et selskab.

Hvis du holder tingene privat, skal du svare 28% skat af avancer op til 45.500 (reguleres hvert år) - herefter stiger den til 43% skat for det overskydende. Jeg skal dog lige henvise til, at der er kommer ændringer i lovgivningen, hvorved procentsatsen over de 45,5 sættes op til 45%.

Stifter du et selskab til at investere igennem, så vil alle avancer på aktier, og aktiebasered investeringsforeninger, som du har ejet i over tre år være skattefri. alle avancer på aktier m.v. som har været ejet under tre år beskattes med 25%. Stifter du et selskab skal du dog være opmærksom på at der er omkostninger til stiftelse samt regnskab hvert år. - også selv om revisionen er bortfaldet for mindre virksomheder. Herudover skal du huske, at der skal svares skat af pengene, når du vil hæve pengene ud af selskabet for at kunne bruge dem privat.

I modsætning til andres mening, så mener jeg godt du kan komme til at geare dine investeringer. At bankerne ikke er meget for at låne til det er ikke rigtigt. - nærmere tværtimod. Derimod tvivler på, at du kan komme til at låne så mange penge som du ønsker. En gearing gange 2 vil nok være mere sandsynlig, men der er også banker der er villige til at gå højere. - der skal du dog være opmærksom på at bankerne sætter et "stop-loss" således at de går ud og sælger dine aktier, hvis de falder under en vis grænse. så de er sikre på at få deres penge igen.

Du skal som Anders Christensen nævner også tænke på, at du skal svare renter af de penge som du låner af banken.

Jeg har selv foretaget en del investeringer igennem de sidste 3-4 år ved at gøre netop det du omtaler. Der er ingen tvivl om, at der kan tjenes penge på det, hvis du har den nødvendige viden og interesse for tingene.

Jeg vil anbefale dig, at du foretager investeringerne privat. Her er beskatningen lavest (alt andet lige) - og det behøver ikke nødvendigvis at gå ud over din SU, hvis du investerer langsigtet og går uden om aktier med høje udbyttebetalinger.

Skulle du være interesseret vil jeg gerne henvise dig til en bankrådgiver, som vil kunne hjælpe dig med projektet.

- og jeg vil naturligvis også gerne svare på yderliger spørgsmål, hvis du skulle have det.

Mvh.

Karsten

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Skrevet kl. 02:14
Jeg kan godt se det ville være lettere at investere privat men som sagt ville det gå ud over min S.U fordi det jeg har tænkt mig er ikke selv at investere i aktier. Men istedet lade en forening klare det.

Jeg har brugt meget tid på at søge om det på nettet og der er omkring 15-25 investeringsforeninger der har et solidt afkast på 15% eller over hvert år.

Synes også det er for mange penge at lege med når jeg ikke er helt sikker på at min viden rækker.

Det er vel også lettere at låne flere penge hvis man har et firma. Synes ihvertfald det virker mere troværdigt.

Da jeg ikke er afhængig af pengene lige pt. kunne det være en god måde at lave en opsparings. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 02:51
Ofte er det jo sådan at det afkast en investeringsforening laver vel ikke altid udbetales som udbytte, en del af det vil vel ofte være en værdistigning af papirene.

Og så står du uanset hvad, tilbage med en renteudgift på 250.000-300.000 kroner om året som du selv skal lægge ud for, indtil du får udbytte udbetalt eller sælger af dine papirer.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 08:08
Det er sandsynligvis nemmere at låne pengene i privat regi. - men det er sandsynligvis lige meget i forhold til banken, da de vil kræve selvskyldnerkaution for de lånte beløb. Tvivler dog på at du kan låne flere penge i et selskab ift privat regi.

Jeg mener fortsat det vil være mest fornuftigt, at investere i investeringsforeningerne privat. Men hvis du kan undvære pengene på ubestemt tid, så er det ikke det store problem at investere igennem et selskab.

Er dog betænkelig omkring hvor stor indflydelse det vil kunne få på din SU.

Hvis du laver konstruktionen, vil jeg anbefale, at du låner en del af pengene ind til selskabet. - således du låner pengene privat og derefter låner dem til selskabet til en tilsvarende forrentning. På den måde kan du trække pengene ud skattefrit igen, hvis du skulle komme til at have brug for dem.

Vil endnu en gang gerne påpege, at jeg har en yderst fleksibel bankrådgiver, som du evt. kan anvende ifm. investeringerne.

Mvh. Karsten

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)